Item type |
Trans(1) |
公開日 |
2024-10-22 |
タイトル |
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タイトル |
EVライフログを用いたEVのエネルギー消費推定モデルの提案と評価 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Proposal and Evaluation of an Energy Consumption Estimation Model for Electric Vehicles Using EV Life Logs |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[研究論文] モビリティ,ライフログ,電気自動車,CANデータ,エネルギー変換効率 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者所属 |
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横浜国立大学大学院環境情報学府情報環境専攻 |
著者所属 |
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横浜国立大学大学院環境情報学府情報環境専攻 |
著者所属 |
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横浜国立大学大学院環境情報学府情報環境専攻 |
著者所属 |
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横浜国立大学大学院環境情報学府情報環境専攻 |
著者所属 |
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横浜国立大学大学院環境情報研究院 |
著者所属(英) |
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en |
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Department of Information Environment, Graduate School of Environment and Information Sciences, Yokohama National University |
著者所属(英) |
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en |
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Department of Information Environment, Graduate School of Environment and Information Sciences, Yokohama National University |
著者所属(英) |
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en |
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Department of Information Environment, Graduate School of Environment and Information Sciences, Yokohama National University |
著者所属(英) |
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en |
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Department of Information Environment, Graduate School of Environment and Information Sciences, Yokohama National University |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Environment and Information Sciences, Yokohama National University |
著者名 |
曽我, 紗代子
劉, 屹
田中, 悠斗
何, 新
富井, 尚志
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著者名(英) |
Sayoko, Soga
Yi, Liu
Yuto, Tanaka
Xin, He
Takashi, Tomii
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本論文では,EV のライフログから車種固有の消費エネルギーを推定する物理式に基づくモデルを提案する.物理モデルの構築用のデータとして,1 台 3 年間の EV のライフログとして収集した約 100 万件の EV の内部データを用いる.第 1 の方法として,モータ・インバータ総合効率を考慮したエネルギー損失の内訳説明が可能な EV エネルギー消費推定モデルを構築する.この方法では,低トルク時のエネルギー消費が過剰に計上されることが問題であった.そこで,第2の方法として,低トルク帯での微損失を別計上する拡張を行った.精度評価の結果,第 2 の方法では推定精度が向上した. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In this paper, we propose a model based on physical equations to estimate the model-specific energy consumption from the electric vehicle (EV) life logs. As data for model construction, we utilize internal data from approximately one million EV life logs collected over a period of three years. The first approach involves constructing an EV energy consumption estimation model that takes into account the breakdown of energy losses considering the overall efficiency of the motor and inverter. One issue with this method is the excessive calculation of energy consumption during low torque conditions. Therefore, as the second approach, we introduce an extension to separately account for minor losses during low torque conditions. The results of accuracy evaluation show that the second approach improves the estimation accuracy. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11464847 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌データベース(TOD)
巻 17,
号 4,
p. 1-17,
発行日 2024-10-22
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1882-7799 |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |