ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 支部大会論文集
  2. 関西
  3. 支部研究会
  4. 行動変容と社会システム
  5. Vol10(2024)

繰り返し囚人のジレンマゲームにおける表情センシングを活用した人の感情と行動の分析

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/232861
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/232861
79631417-2c6b-49a0-8894-d7d593e1ba29
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-KansaiBCSS10_202404.pdf IPSJ-KansaiBCSS10_202404.pdf (478.1 kB)
Copyright (c) 2024 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Branch(1)
公開日 2024-03-02
タイトル
タイトル 繰り返し囚人のジレンマゲームにおける表情センシングを活用した人の感情と行動の分析
タイトル
言語 en
タイトル Analysis of Human Emotions and Behavior Using Facial Expression Sensing in Iterated Prisoner's Dilemma Games
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
慶應義塾大学理工学部
著者所属
慶應義塾大学院理工学研究科
著者所属
立正大学経営学部
著者所属
筑波大学システム情報系
著者所属
慶應義塾大学理工学部
著者所属(英)
en
Faculty of Science and Technology, Keio University
著者所属(英)
en
Graduate School of Science and Technology, Keio University
著者所属(英)
en
Faculty of Business Administration, Rissho University
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Information and Systems, University of Tsukuba
著者所属(英)
en
Faculty of Science and Technology, Keio University
著者名 小菅, 雷太朗

× 小菅, 雷太朗

小菅, 雷太朗

Search repository
若林, 直希

× 若林, 直希

若林, 直希

Search repository
山本, 仁志

× 山本, 仁志

山本, 仁志

Search repository
秋山, 英三

× 秋山, 英三

秋山, 英三

Search repository
栗原, 聡

× 栗原, 聡

栗原, 聡

Search repository
著者名(英) Raitaro, Kosuge

× Raitaro, Kosuge

en Raitaro, Kosuge

Search repository
Naoki, Wakabayashi

× Naoki, Wakabayashi

en Naoki, Wakabayashi

Search repository
Hitoshi, Yamamoto

× Hitoshi, Yamamoto

en Hitoshi, Yamamoto

Search repository
Eizo, Akiyama

× Eizo, Akiyama

en Eizo, Akiyama

Search repository
Satoshi, Kurihara

× Satoshi, Kurihara

en Satoshi, Kurihara

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 社会シミュレーションにおけるエージェントは人間の行動を反映した振舞いが求められる.人間のノンバーバルな要素を行動モデルに組み込むために,我々は社会的ジレンマにおける人間の表情に着目した.本研究では,1対1繰り返し囚人のジレンマをプレイする人間の感情を,表情センシングにより推定し選択行動に対する感情および結果の観測に対する感情を調査した.また,表情センシングによる感情推定の結果と社会的心理指標とを比較した.この実験により,ジレンマ状態における表情に現れる感情が,協力行動時と非協力行動時で異なることがわかった.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Agents in social simulations need to behave in rules on human behavior. To adopt non-verbal aspects of human into behavioral models, we focused on human facial expressions in dilemma situations. We used facial expression sensing to estimate the emotions of humans playing a one-on-one iterated prisoner's dilemma to investigate emotions toward the chosen action and emotions toward the observation of the game’s results. Moreover, the emotion estimated by facial expression sensing were compared with social psychological indices. The experiment revealed that the emotions expressed in facial expressions in the dilemma state differed between cooperative and non-cooperative behaviors.
書誌情報 行動変容と社会システム vol.10

巻 2024, 発行日 2024-03-02
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 10:17:47.672395
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3