ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. ユビキタスコンピューティングシステム(UBI)
  3. 2024
  4. 2024-UBI-081

カスタマーサポートにおける時系列分析手法とLLMの活用に関する一考察

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/232646
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/232646
c25dc7cc-f6fb-444a-bb68-aa9fdb4ebe6a
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-UBI24081042.pdf IPSJ-UBI24081042.pdf (1.3 MB)
Copyright (c) 2024 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
UBI:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2024-02-22
タイトル
タイトル カスタマーサポートにおける時系列分析手法とLLMの活用に関する一考察
タイトル
言語 en
タイトル A Study on Time Series Analysis Method and LLM Application in Customer Support
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 行動認識・人流
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
株式会社NTTドコモ
著者所属
株式会社NTTドコモ
著者所属
株式会社NTTドコモ
著者所属
日本電信電話株式会社
著者所属
日本電信電話株式会社
著者所属
株式会社NTTドコモ
著者所属
日本電信電話株式会社
著者所属
株式会社NTTドコモ
著者所属
株式会社NTTドコモ
著者所属
株式会社NTTドコモ
著者所属
株式会社NTTドコモ
著者所属
株式会社NTTドコモ
著者所属
日本電信電話株式会社
著者所属
日本電信電話株式会社
著者所属
株式会社NTTドコモ
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC,
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC,
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC,
著者所属(英)
en
Nippon Telegraph and Telephone Corporation
著者所属(英)
en
Nippon Telegraph and Telephone Corporation
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC,
著者所属(英)
en
Nippon Telegraph and Telephone Corporation
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC,
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC,
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC,
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC,
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC,
著者所属(英)
en
Nippon Telegraph and Telephone Corporation
著者所属(英)
en
Nippon Telegraph and Telephone Corporation
著者所属(英)
en
NTT DOCOMO, INC,
著者名 林, 芳樹

× 林, 芳樹

林, 芳樹

Search repository
千葉, 昭宏

× 千葉, 昭宏

千葉, 昭宏

Search repository
外山, 篤史

× 外山, 篤史

外山, 篤史

Search repository
塩田, 哲哉

× 塩田, 哲哉

塩田, 哲哉

Search repository
谷口, 裕紀

× 谷口, 裕紀

谷口, 裕紀

Search repository
浅井, 洋樹

× 浅井, 洋樹

浅井, 洋樹

Search repository
韓, 琳

× 韓, 琳

韓, 琳

Search repository
小林, 拓也

× 小林, 拓也

小林, 拓也

Search repository
山田, 仰

× 山田, 仰

山田, 仰

Search repository
石倉, 岳

× 石倉, 岳

石倉, 岳

Search repository
上田, 彩花

× 上田, 彩花

上田, 彩花

Search repository
小西, 慧

× 小西, 慧

小西, 慧

Search repository
倉沢, 央

× 倉沢, 央

倉沢, 央

Search repository
富田, 準二

× 富田, 準二

富田, 準二

Search repository
佐藤, 篤

× 佐藤, 篤

佐藤, 篤

Search repository
著者名(英) Yoshiki, Hayashi

× Yoshiki, Hayashi

en Yoshiki, Hayashi

Search repository
Akihiro, Chiba

× Akihiro, Chiba

en Akihiro, Chiba

Search repository
tsushi, Toyama

× tsushi, Toyama

en tsushi, Toyama

Search repository
Tetsuya, Shioda

× Tetsuya, Shioda

en Tetsuya, Shioda

Search repository
Yuuki, Taniguchi

× Yuuki, Taniguchi

en Yuuki, Taniguchi

Search repository
Hiroki, Asai

× Hiroki, Asai

en Hiroki, Asai

Search repository
Rin, Kan

× Rin, Kan

en Rin, Kan

Search repository
Takuya, Kobayashi

× Takuya, Kobayashi

en Takuya, Kobayashi

Search repository
Aogu, Yamada

× Aogu, Yamada

en Aogu, Yamada

Search repository
Gaku, Ishikura

× Gaku, Ishikura

en Gaku, Ishikura

Search repository
Ayaka, Ueda

× Ayaka, Ueda

en Ayaka, Ueda

Search repository
Satoshi, Konishi

× Satoshi, Konishi

en Satoshi, Konishi

Search repository
Hisashi, Kurasawa

× Hisashi, Kurasawa

en Hisashi, Kurasawa

Search repository
Junji, Tomita

× Junji, Tomita

en Junji, Tomita

Search repository
Atsushi, Sato

× Atsushi, Sato

en Atsushi, Sato

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 企業は顧客一人ひとりに合わせたきめ細かなサポートを実現するため,属性や行動などの顧客情報からニーズや課題をとらえて,最適な方法で支援する必要がある.本稿では,顧客の将来行動を予測に加え,その行動実現を促すサポート情報の出力方式について提案する.また,出力した情報を LLM に与え,顧客応対に活用する方式を検討する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 To provide fine-tuned support tailored to each customer, companies need to understand needs and issues from customer information, such as attributes and behaviors, and offer assistance in the most appropriate manner. We propose a method to predict future customer behavior and output support information to realize such behavior, and a method of using LLM as an interface to utilize the output information for customer service.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11838947
書誌情報 研究報告ユビキタスコンピューティングシステム(UBI)

巻 2024-UBI-81, 号 42, p. 1-4, 発行日 2024-02-22
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8698
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 10:22:49.063949
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3