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アイテム
需要分布に基づくロードプライシングにおけるフィードラーベクトルを用いた分割計算手法
https://doi.org/10.20729/00232309
https://doi.org/10.20729/002323098534eb7b-d39f-4419-a7a3-f60bf996e229
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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2026年2月15日からダウンロード可能です。
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Copyright (c) 2024 by the Information Processing Society of Japan
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| 非会員:¥660, IPSJ:学会員:¥330, 論文誌:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 | ||
| Item type | Journal(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2024-02-15 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 需要分布に基づくロードプライシングにおけるフィードラーベクトルを用いた分割計算手法 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| タイトル | A Distributed Calculation Method Using the Fiedler Vector for Road Pricing Based on Demand Distribution | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | [特集:ネットワークサービスと分散処理(特選論文)] 高度道路交通システム(ITS),有料道路,最適化問題,交通制御,疎行列圧縮,部分グラフ | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | journal article | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.20729/00232309 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 著者所属 | ||||||||||
| 株式会社トヨタシステムズ | ||||||||||
| 著者所属 | ||||||||||
| 福井大学大学院工学研究科 | ||||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||||
| en | ||||||||||
| Toyota Systems Corporation | ||||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||||
| en | ||||||||||
| Graduate School of Engineering, University of Fukui | ||||||||||
| 著者名 |
村田, 航希
× 村田, 航希
× 川上, 朋也
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| 著者名(英) |
Koki, Murata
× Koki, Murata
× Tomoya, Kawakami
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| 論文抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | 交通渋滞を低減させるためにさまざまな種類のロードプライシングが提案され,各国で利用されている.ロードプライシングには現在の道路の状態に対応して利用料金をリアルタイムに設定する方式もあり,道路資源の有効活用が期待されている.ロードプライシング手法については,道路事業者が需要分布に基づいて事前に価格を決定,提示する環境での手法を筆者らは提案している.本論文では,価格を決定するまでの計算時間を削減するための分散計算手法を提案する.提案手法は元の道路モデルをフィードラーベクトルの符号分割で複数の道路モデルに分割し,各道路モデルの価格を並行して決定可能とする.提案手法により,実際の計算機を用いた計算時間が削減されることを確認した. | |||||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | Various types of road pricing have been proposed and used in many countries to reduce traffic congestion. Some road pricing methods set usage fees in real time in response to the current road conditions, and are expected to make effective use of road resources. The authors have proposed a road pricing method in an environment where road operators determine and present prices in advance based on demand distribution. In this paper, we propose a distributed computation method to reduce the computation time before the price is determined. The proposed method divides the original road model into multiple road models using the Fiedler vector and parallelly determines the price of each road model. The authors confirmed that the proposed method reduces the computation time using an actual computer. | |||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AN00116647 | |||||||||
| 書誌情報 |
情報処理学会論文誌 巻 65, 号 2, p. 435-445, 発行日 2024-02-15 |
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| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1882-7764 | |||||||||
| 公開者 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||||