ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.65
  3. No.1

複数接客タスクの訓練が可能なシナリオベースVRシステム

https://doi.org/10.20729/00231750
https://doi.org/10.20729/00231750
87554578-2df3-4e8f-8efc-c357b157f8ed
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL6501028.pdf IPSJ-JNL6501028.pdf (4.3 MB)
 2026年1月15日からダウンロード可能です。
Copyright (c) 2024 by the Information Processing Society of Japan
非会員:¥660, IPSJ:学会員:¥330, 論文誌:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type Journal(1)
公開日 2024-01-15
タイトル
タイトル 複数接客タスクの訓練が可能なシナリオベースVRシステム
タイトル
言語 en
タイトル Scenario-based VR System for Training Multiple Customer Service Tasks
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [一般論文] VR訓練システム,顧客サービス,会話型アクタ,マルチタスク,音声認識
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.20729/00231750
ID登録タイプ JaLC
著者所属
筑波大学
著者所属
筑波大学
著者所属
筑波大学
著者所属(英)
en
Tsukuba University
著者所属(英)
en
Tsukuba University
著者所属(英)
en
Tsukuba University
著者名 鈴木, 敏樹

× 鈴木, 敏樹

鈴木, 敏樹

Search repository
古野, 友也

× 古野, 友也

古野, 友也

Search repository
星野, 准一

× 星野, 准一

星野, 准一

Search repository
著者名(英) Toshiki, Suzuki

× Toshiki, Suzuki

en Toshiki, Suzuki

Search repository
Tomoya, Furuno

× Tomoya, Furuno

en Tomoya, Furuno

Search repository
Junichi, Hoshino

× Junichi, Hoshino

en Junichi, Hoshino

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 飲食店などのサービス現場において顧客が複数来店している場面では,顧客からの呼び出しや料理の配膳などの複数の接客タスクが同時に発生するため,見落としや接客順序の間違いなどが起こりやすいという問題があげられる.本稿では接客場面での複数接客タスクの訓練が可能なシナリオベースVRシステムを提案する.本システムでは,複数の顧客アクタが様々なタイミングで入店や食事を行う訓練シナリオにより,顧客の状況を把握する観察力や,入店対応,注文受付,料理配膳,片付け,クレーム応対などを素早く適切な順序で行う対応力を訓練する.また顧客との対話に音声認識を利用して,実際に声に出して対応できるようにするとともに,接客順序や接客時間などを訓練者にフィードバックする機能を実現した.評価実験で本システムと対人ロールプレイで訓練を行い,検証用ロールプレイによりシステムとロールプレイでの違いを検証した結果を示す.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In a restaurant or other service scene with multiple customers, multiple customer service tasks such as calling from multiple customers and serving food occur at the same time, causing problems such as oversight and errors in the order in which customers are served. In this paper, we propose a scenario-based VR system that can train multiple customer service tasks in a customer service situation. The system uses training scenarios in which multiple customer actors enter a restaurant and eat at various times to train the ability to observe the customer's situation and to respond quickly and in the proper sequence to customer requests, such as entering a restaurant, accepting orders, serving food, cleaning up, and responding to complaints. The system also uses voice recognition to interact with customers, enabling them to actually respond aloud, and provides feedback to the trainee on the order in which they were served and the time it took to serve them. In an evaluation experiment, the system and an in-person role play were used for training, and a verification role play was used to verify the differences between the system and the role play.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 65, 号 1, p. 241-254, 発行日 2024-01-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
公開者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 10:36:32.986960
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3