ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2023
  4. 2023-CE-172

非集中型教育による初等中等教育教員研修の試み

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/231205
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/231205
bf18d60b-6c89-4636-8fdc-27c2b381b878
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE23172003.pdf IPSJ-CE23172003.pdf (2.1 MB)
 2025年11月25日からダウンロード可能です。
Copyright (c) 2023 by the Information Processing Society of Japan
非会員:¥660, IPSJ:学会員:¥330, CE:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2023-11-25
タイトル
タイトル 非集中型教育による初等中等教育教員研修の試み
タイトル
言語 en
タイトル A Case Study on Training Primary and Secondary Teachers in Decentralized Education
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 CLE一般セッション(1)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
NPO法人CCC-TIES/大阪教育大学
著者所属
NPO法人CCC-TIES
著者所属(英)
en
NPO CCC-TIES / Osaka Kyoiku University
著者所属(英)
en
NPO CCC-TIES
著者名 堀, 真寿美

× 堀, 真寿美

堀, 真寿美

Search repository
小野, 成志

× 小野, 成志

小野, 成志

Search repository
著者名(英) Masumi, Hori

× Masumi, Hori

en Masumi, Hori

Search repository
Seishi, Ono

× Seishi, Ono

en Seishi, Ono

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 非集中型教育は,学校の外において,比較的小規模で自発的に形成されるコミュニティでの主体的な学びの活動を通じて,コミュニティ間の学びのネットワークを構築し,自由で開かれた教育の実現を目指す.一方で,伝統的な分権化教育は,中央から地方への分権化の一環として教育を非集中化するものであり,持続可能な社会実現における重要な役割が期待されている.しかし,分権化教育には,財政的問題や教育者,学習者のモチベーションの問題など,いくつかの大きな課題も存在している.我々は,伝統的な分権化教育の中にデジタルバッジやマイクロラーニングそしてマイクロクレデンシャルを取り入れた非集中型教育を実施するフレームワークを提案し,これにより非集中型教育の現実的な運用を実現し,分権化教育の持つ課題を解消する.本研究では,地方自治体の学校に勤務する教員の学びのコミュニティとして位置づけ,分権化教育の下での教員研修をオンラインベースの非集中型教育により実施するという実証実験を行い,その効果と課題を明らかにする.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The emergence of decentralized education through online learning platforms encourages autonomous learning within spontaneously formed small communities and decentralized nodes. Its primary objective is cultivating learning networks amongst these communities and fostering free and open education. In contrast, conventional decentralized education aspires for a transition from a centralized to a localized governance model, holding the potential to drive us toward a sustainable society. However, this traditional approach grapples with numerous hurdles, including financial constraints and fluctuating motivation levels of educators and learners. It has yet to manifest its full potential and benefits―online-based decentralized education endeavors to address and surmount these inherent challenges. In our study, local governments act as the foundational nodes of these communities, while teachers operating within these governmental bodies are seen as the learners of their respective communities. Through integrating online education, we embed the concept of online-based decentralized education within the traditional decentralized education framework. Conducting empirical experiments within this hybrid model allows us to elucidate the significant role that online-based decentralized education can play within its traditional counterpart. This exploration also sheds light on the efficacy and potential pitfalls of the new decentralized educational paradigm.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2023-CE-172, 号 3, p. 1-8, 発行日 2023-11-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8930
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 10:51:03.647281
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3