ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム
  4. 2023

内視鏡的粘膜下層剥離術のトレーニングを目的としたシリアスゲーム用インターフェースの開発と検証

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/227460
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/227460
2f48e99c-3dd8-469b-8645-a41db7d8dfb6
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-EC2023013.pdf IPSJ-EC2023013.pdf (1.9 MB)
Copyright (c) 2023 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2023-08-23
タイトル
タイトル 内視鏡的粘膜下層剥離術のトレーニングを目的としたシリアスゲーム用インターフェースの開発と検証
タイトル
言語 en
タイトル Development and Validation of a Serious Game Interface for Training in Endoscopic Submucosal Dissection
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
九州大学 芸術工学府
著者所属
九州大学病院 国際医療部
著者所属
九州大学病院 国際医療部
著者所属
九州大学 芸術工学研究院
著者所属(英)
en
Kyushu University
著者所属(英)
en
Kyushu University Hospital
著者所属(英)
en
Kyushu University Hospital
著者所属(英)
en
Kyushu University
著者名 池田, 雄一郎

× 池田, 雄一郎

池田, 雄一郎

Search repository
森山, 智彦

× 森山, 智彦

森山, 智彦

Search repository
工藤, 孔梨子

× 工藤, 孔梨子

工藤, 孔梨子

Search repository
松隈, 浩之

× 松隈, 浩之

松隈, 浩之

Search repository
著者名(英) Yuichiro, IKEDA

× Yuichiro, IKEDA

en Yuichiro, IKEDA

Search repository
Tomohiko, MORIYAMA

× Tomohiko, MORIYAMA

en Tomohiko, MORIYAMA

Search repository
Kuriko, KUDO

× Kuriko, KUDO

en Kuriko, KUDO

Search repository
Hiroyuki, MATSUGUMA

× Hiroyuki, MATSUGUMA

en Hiroyuki, MATSUGUMA

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 内視鏡的粘膜下層剥離術(ESD)は医師が日常的に行う内視鏡検査と違い ,術中に 内視鏡画面が大きく動く手技 であ る. 安全な施術 には医師が十分な経験を積む必要があり ,豚の内臓や高額なトレーニング機器を用いた訓練が必要となるが,これらは費用や準備時間の確保 が必要なた め,日常的な訓練は困難である .そこで ,本研究では コストや準備の手間がかからないインターフェースを開発し ,ゲーミフィケーションの考え方も取り入れ楽しく学び続けられる ESDトレーニングを目的としたゲーム を開発した .その後 医師の評価を基に検証を行った .
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The essential technique for endoscopic submucosal dissection (ESD) differs from that for routine endoscopic examinations. Endoscopists should be familiar with the moving view field during the procedure. For safe ESD, sufficient experience and training are necessary. However, it is difficult to conduct a daily training due to the cost and the complicated preparation. For being fun to learn ESD technique, we herein developed a game interface, incorporating the concept of gamification and validated it based on physicians' evaluations.
書誌情報 エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2023論文集

巻 2023, p. 77-86, 発行日 2023-08-23
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 12:10:44.738381
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3