Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2023-08-11 |
タイトル |
|
|
タイトル |
前向きアプローチを志向したコンピュータ・サイエンス授業のデザイン活動 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Forward-Approach Oriented Design Activities for Computer Science Classes |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
|
|
|
神田外語大学 |
著者所属 |
|
|
|
静岡大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kanda University of International Studies |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Shizuoka University |
著者名 |
近藤, 秀樹
遠山, 紗矢香
|
著者名(英) |
HIDEKI, KONDO
SAYAKA, TOHYAMA
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
理工系分野を専門としない大学生であっても,コンピュータ・サイエンス(CS)やデータ・サイエンスを学ぶことの重要性は高いが,これらの学習を深める機会は限られている.こうした大学でCS やDSに関心のある学生を伸ばすには,前向きアプローチによる学習環境を提供することが有効である.そこで本研究では,大学生の正課外活動を設定し「CS の授業をデザインする」という活動目標を設定することで,学習者が自分の関心に沿って学習を深めることを促した. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Although it is important for university students who do not specialize in science and engineering fields to learn computer science (CS) and data science, opportunities to deepen these studies are limited. In order to support students who are interested in CS and DS at these universities, it is effective to provide a learning environment with a "forward-approach". In this study, we set up an extra-curricular activity for the students with an activity goal of "designing a CS class” to encourage them to deepen their understanding of CS from their own perspectives. |
書誌情報 |
情報教育シンポジウム論文集
巻 2023,
p. 230-232,
発行日 2023-08-11
|
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |