Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2023-01-16 |
タイトル |
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タイトル |
ビジネスチャットツール上の会話検出手法の提案 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Proposal of a Conversation Detection Method on Business Chat Tools |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
インタフェース,会話分析 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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公立はこだて未来大学システム情報科学研究科 |
著者所属 |
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公立はこだて未来大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Systems Information Science, Future University Hakodate |
著者所属(英) |
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en |
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Future University Hakodate |
著者名 |
林, 遼太朗
大場, みち子
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著者名(英) |
Ryotaro, Hayashi
Michiko, Oba
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年,情報共有の効率化のためにビジネスチャットツールが広く利用されている.ビジネスチャットツール上では,作業における問題点の共有や相談,共有事項の周知など様々なメッセージが投稿される.蓄積されていくメッセージはチーム活動における知見であり,後になって振り返って情報を確認する際にも有用な情報である.しかし,ビジネスチャットツール上では様々なメッセージが投稿されるため,メッセージが乱立し話題が混在することで,会話の切れ目が不明である.混在する話題を考慮して細かな粒度で会話分析を行うためには会話の切れ目を判定し,会話ごとにメッセージを分割する必要がある.そこで,本研究ではビジネスチャットツール上の会話の切れ目を判定し会話ごとにメッセージを分割することを目的に,ビジネスチャットツール上の会話の切れ目を自動で判定する会話検出モデルを構築することを目指す.本稿では,スレッドとスレッドを使用していない会話の比較分析と考察,会話検出モデルの構築と評価について報告する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In recent years, business chat tools have been widely used to improve the efficiency of information sharing. Various messages are posted on business chat tools, such as sharing and discussing work-related problems, and informing others of shared items. Accumulated messages are knowledge of team activities and are useful information when reviewing the information later. However, since various messages are posted on the business chat tool, the topics of the messages are mixed up. So, the break of the conversation is unclear. In order to analyze conversations in detail considering the mixed topics, it is necessary to judge the breakpoints of conversations and divide messages by conversations. Therefore, in this study, we aim to judge the breakpoints of conversations in a business chat tool and to divide messages by conversation. We construct a conversation detection model that automatically detects conversation breaks in business chat tools. In this paper, we report a comparative analysis and discussion of threaded and non-threaded conversations, and the construction and evaluation of the conversation detection model. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12628338 |
書誌情報 |
研究報告デジタルコンテンツクリエーション(DCC)
巻 2023-DCC-33,
号 41,
p. 1-8,
発行日 2023-01-16
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8868 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |