ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンシューマ・デバイス&システム(CDS)
  3. 2023
  4. 2023-CDS-036

多人数が参加するソフトウェア開発演習を対象としたTA-Botを用いた進捗監視手法の提案

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/223682
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/223682
3159a956-3b35-44ca-8c34-777c708241f1
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CDS23036047.pdf IPSJ-CDS23036047.pdf (3.4 MB)
Copyright (c) 2023 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2023-01-16
タイトル
タイトル 多人数が参加するソフトウェア開発演習を対象としたTA-Botを用いた進捗監視手法の提案
タイトル
言語 en
タイトル A Study of Progress Management Method using TA-Bot for Software Development
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 スポーツ/教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
創価大学
著者所属
神奈川工科大学
著者所属
創価大学
著者所属(英)
en
Soka University
著者所属(英)
en
Kanagawa Institute of Technology
著者所属(英)
en
Soka University
著者名 小野, 光一

× 小野, 光一

小野, 光一

Search repository
清原, 良三

× 清原, 良三

清原, 良三

Search repository
寺島, 美昭

× 寺島, 美昭

寺島, 美昭

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では多人数が参加するソフトウェア開発演習授業において学生の進捗監視及び技術的なアドバイスの提示を行う TA (Teaching Assistant) を Bot (roBot) を用いた進捗監視手法を提案する.学生の進捗監視を実現する為に,定期的に提出される進捗報告を解析して作業遅延の深刻さを示す深刻度を算出し,その値と深刻度の変化率,開発に関するキーワードを元に学生に提示する技術的なアドバイスの内容とタイミングを決定する.アドバイスの提示とタイミング判定の値を決定する際,学生を用いた実験では,各々でプログラミングスキルや開発形態は異なることから一律に決めることができない.そこでシミュレーションを用いることで学生の開発状況を再現し,アドバイス提示とタイミング判定のための具体的な値を決定する.開発を再現するための要素として,作業遅延のタイミング,作業遅延の改善,作業遅延の発生箇所の 4 パターンを定義して開発ケースを再現しシミュレーションを行った.この結果からアドバイス提示とタイミング判定の値を決定した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, we propose a progress management method that uses Teaching Assistant - robot (TA-Bot) to monitor students' progress and provide technical advice for software development classes. To make the TA-Bot monitor the students' progress, TA-Bot calculates the severity of developmental delay to analyze their progress report submitted regularly and determines technical advice and the timing for providing based on the severity, the change rate for the severity, and keywords for development. For determining the value of providing technical advice, we can't determine the value because their programming skills and development process is different. Therefore, we reproduce the student's development situation using the simulation. For this purpose, we defined four patterns for reproducing the developmental situations the timing of experiencing developmental delay, improving the developmental delay, and the phase of developmental delay reproduced developmental situations and simulated the student's developmental situation. From the result of the simulation, we determined the value of providing technical advice and timing.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12628327
書誌情報 研究報告コンシューマ・デバイス&システム(CDS)

巻 2023-CDS-36, 号 47, p. 1-8, 発行日 2023-01-16
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8604
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 13:20:20.541573
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3