| Item type |
SIG Technical Reports(1) |
| 公開日 |
2022-08-15 |
| タイトル |
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タイトル |
パーソナルカラーに基づいた被服マッチングMRHMDシステムの開発 |
| タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Clothing matching MR system based on personal color |
| 言語 |
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言語 |
jpn |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
情報提示1 |
| 資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
| 著者所属 |
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武蔵野大学データサイエンス学部 |
| 著者所属 |
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武蔵野大学データサイエンス学部 |
| 著者所属 |
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武蔵野大学データサイエンス学部 |
| 著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Data Science, Musashino University |
| 著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Data Science, Musashino University |
| 著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Data Science, Musashino University |
| 著者名 |
米津, 舞優
木村, 志織
中村, 亮太
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| 著者名(英) |
Mayu, Yonezu
Shiori, Kimura
Ryota, Nakamura
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| 論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
他者から見て似合う色の被服を身につけることは他者への印象評価に良い影響を与えられる可能性がある.近年,アパレル業界では,パーソナルカラーのタイプごとに商品展開がされていたり,多様なカラーを用いて商品販売が行われていたりするブランドが増え,消費者のパーソナルカラーへの意識が高まっている.しかし,多くの消費者は自身のパーソナルカラーを知らなかったり,自分のパーソナルカラーを知っていたとしてもパーソナルカラーに基づいて適切に被服の色を判断できなかったりする.そこで本研究ではパーソナルカラーに基づいた被服マッチングシステムを提案する.本システムでは透過型ヘッドマウントディスプレイ (MRHMD) を装着しながら実際のアパレルショップで被服を購入する場面で使用することを想定している.ユーザの注視対象の商品の色とユーザのパーソナルカラーとの類似度を計算し,MRHMD のディスプレイ上にマッチング率を表示することでユーザ自身に似合った色の被服を選択支援することを目的としている.本稿ではパーソナルカラーに基づいた被服とのマッチング手法ならびにシステムの開発方法について示す. |
| 論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Wearing clothes in colors that suit you can make a good impression on others. In recent years, the apparel industry has seen an increase in the number of brands that offer products for each personal color type or use a variety of colors in their products, and consumers' awareness of personal color has been growing. However, many consumers do not know their own personal color, or even if they do know their personal color, they are unable to judge the appropriate color of clothing based on their personal color. Therefore, we propose a clothing matching system based on personal color. The system is designed to be used in a situation where a user purchases clothing at an actual apparel store while wearing an Optical See-Through Head Mounted Display (OST-HMD). The system calculates the similarity between the color of the product the user is looking at and the user's personal color and displays the matching rate on the MRHMD display to assist the user in selecting clothing in a color that suits the user. This paper describes a method for matching clothing based on the user's personal color and the development method of the system. |
| 書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA1221543X |
| 書誌情報 |
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)
巻 2022-HCI-199,
号 12,
p. 1-4,
発行日 2022-08-15
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| ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8760 |
| Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
| 出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |