Item type |
Trans(1) |
公開日 |
2022-07-26 |
タイトル |
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タイトル |
ばねモデルを用いた交通信号機スプリット制御法 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Traffic Signal Split Control Method Using Spring Model |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[オリジナル論文] ITS,マルチエージェントシステム,知的制御 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者所属 |
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慶應義塾大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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慶應義塾大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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慶應義塾大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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慶應義塾大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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慶應義塾大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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慶應義塾大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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慶應義塾大学理工学部 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Keio University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Keio University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Keio University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Keio University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Keio University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Keio University |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Science and Technology, Keio University |
著者名 |
藤森, 立
須賀, 聖
山田, 悠司
井原, 史渡
高村, 大輝
林, 健
栗原, 聡
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著者名(英) |
Ryu, Fujimori
Satoshi, Suga
Yuji, Yamada
Fumito, Ihara
Daiki, Takamura
Ken, Hayashi
Satoshi, Kurihara
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
現在,世界の道路交通網において交通渋滞は大きな課題となっている.本研究では交通渋滞解消へのアプローチとして,交通信号に着目し,ばねモデルを用いた交通信号機のスプリット制御法とそれに基づく自律分散制御手法を提案する.ばねモデルは交通流とスプリットの関係をばねの釣り合い式に基づいてモデル化したものである.シミュレーション上に構築した単一交差点・広域グリッド・実エリアを用いた検証から,提案手法が多様な形状の交差点を適切に制御することが可能であり,また現行の制御と比して優れた交通流円滑化効果を持つことを示した. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Traffic congestion is a significant problem in the world's road traffic network. This study proposes an autonomous decentralized phase control method of traffic signal using a spring model for solving traffic congestion. The spring model is a model of the relationship between traffic flow and the phase length based on the spring balance equation. The simulation results show that the proposed method can control intersections with various geometries and has a better smoothing traffic flow than the current control method. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11464803 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌数理モデル化と応用(TOM)
巻 15,
号 3,
p. 38-52,
発行日 2022-07-26
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1882-7780 |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |