ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 音楽情報科学(MUS)
  3. 2022
  4. 2022-MUS-134

部分字幕を用いたシャドーイング練習システムの検討

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218420
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218420
7613ce0c-a6b2-41ba-b7c4-67b65ed6f48b
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-MUS22134028.pdf IPSJ-MUS22134028.pdf (2.3 MB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-06-10
タイトル
タイトル 部分字幕を用いたシャドーイング練習システムの検討
タイトル
言語 en
タイトル A Study on the Shadowing Practice System Using Partially Synchronized Caption
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ポスターセッション2
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
現在,東北大学大学院工学研究科
著者所属
現在,東北大学大学院工学研究科
著者所属
現在,東北大学大学院工学研究科
著者所属(英)
en
Presently with Graduate School of Engineering, Tohoku University
著者所属(英)
en
Presently with Graduate School of Engineering, Tohoku University
著者所属(英)
en
Presently with Graduate School of Engineering, Tohoku University
著者名 方, 漱玉

× 方, 漱玉

方, 漱玉

Search repository
能勢, 隆

× 能勢, 隆

能勢, 隆

Search repository
伊藤, 彰則

× 伊藤, 彰則

伊藤, 彰則

Search repository
著者名(英) Shuyu, Fang

× Shuyu, Fang

en Shuyu, Fang

Search repository
Takashi, Nose

× Takashi, Nose

en Takashi, Nose

Search repository
Akinori, Ito

× Akinori, Ito

en Akinori, Ito

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 シャドーイングは,聞こえてきた音声のすぐあとを追って同じ音声を発するという言語の勉強法であり,スピーキングとリスニング力を向上させるためのトレーニングとして注目されている.しかし,第二言語学習者にとって,元音声についていけず,復唱を続けられないという問題があり,練習は難しい.そこで本研究では,学習者の補助を目的とした,部分字幕を用いたシャドーイング練習システムを提案する.音声認識 API を利用して部分字幕を生成する日本語学習者向けのシステムを構築した.部分字幕と字幕無しの 2 つのグループで比較実験を行った結果,字幕無しグループより,部分字幕グループのシャドーイング遂行成績が高いことを示す.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Speech shadowing is a language learning technique in which subjects repeat speech at a delay to the onset of hearing the phrase. It has been attracting attention as training to improve speaking and listening skills. However, for second language learners, it is difficult to practice because they cannot keep up with the original speech and cannot continue to repeat it. This study proposes a shadowing practice system using partially synchronized captions to help learners. We built a system for Japanese learners which generates partial captions using the speech recognition API. The result of a comparative experiment between the two groups with partially synchronized caption(PSC) and no caption (NC) shows that the performance of PSC group is better than NC group.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10438388
書誌情報 研究報告音楽情報科学(MUS)

巻 2022-MUS-134, 号 28, p. 1-5, 発行日 2022-06-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8752
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 15:10:02.577301
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3