ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. エンタテインメントコンピューティング(EC)
  3. 2022
  4. 2022-EC-64

敵対的生成ネットワークにより生成した漫画のポーズを利用した運動支援手法とその実装

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218334
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218334
acf58810-b88c-472f-849d-f901355d648c
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-EC22064009.pdf IPSJ-EC22064009.pdf (1.6 MB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-06-09
タイトル
タイトル 敵対的生成ネットワークにより生成した漫画のポーズを利用した運動支援手法とその実装
タイトル
言語 en
タイトル Exercise Support Method Using Cartoon Poses Generated by Generative Adversarial Network and Its Implementation
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 身体運動・支援
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
中京大学工学部情報工学科
著者所属
中京大学工学部情報工学科
著者所属
中京大学工学部情報工学科
著者所属
中京大学工学研究科情報工学専攻
著者所属
中京大学工学部情報工学科
著者名 米田, 亮平

× 米田, 亮平

米田, 亮平

Search repository
森, 安寿

× 森, 安寿

森, 安寿

Search repository
加藤, 幸輝

× 加藤, 幸輝

加藤, 幸輝

Search repository
廣瀬, 友亮

× 廣瀬, 友亮

廣瀬, 友亮

Search repository
濱川, 礼

× 濱川, 礼

濱川, 礼

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文では,敵対的生成ネットワークにより生成した漫画のポーズを利用した運動支援手法とその実装について述べる.近年コロナ禍のため外出自粛が促され,運動不足を感じる人が増えている.運動・スポーツの阻害要因として「面倒くさい」「忙しい」という理由が 50% 以上を占めている.運動に楽しさを感じてもらうためにゲーム内に運動を組み込み,エンターテインメント性を持たせ抵抗感を薄れさせる試みがある.そこでジョジョ立ちという言葉ができるほど面白く独特なポーズで人気がありかつデータ量が豊富にあるジョジョの奇妙な冒険のポーズに注目した.我々はジョジョの奇妙な冒険の約 4000 枚の漫画の座標情報等から学習データを作成し運動を促すための手法とその実装としてゲームを開発した.この手法を使うことでポーズを作成する特殊な技術や道具が必要なくなる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In recent years, people have been urged to refrain from going out due to the Corona disaster, and an increasing number of people feel that they are not getting enough exercise. The reasons ”too much trouble” and ”too busy” account for more than 50 percent of the total number of disincentive to exercise and sports. In order to make people enjoy exercise, there are attempts to incorporate exercise into games to provide entertainment and reduce resistance to exercise. Therefore, we focused on the pose of JoJo's Bizarre Adventure, which is popular for its interesting and unique pose and has a large amount of data. We developed a method and a game to promote the exercise by generating training data from the coordinates of approximately 4,000 JoJo's Bizarre Adventure comic strips. This method eliminates the need for special techniques or tools to create poses.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12049625
書誌情報 研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC)

巻 2022-EC-64, 号 9, p. 1-8, 発行日 2022-06-09
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8914
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 15:11:09.390175
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3