Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2022-06-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
データサイエンスのエコシステムによる拡張可能なプログラミング授業環境の構築 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Building an Scalable Programming Classroom Environment with Data Science Ecosystem |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
セッション2 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
大阪大学 |
著者所属 |
|
|
|
大阪大学 |
著者所属 |
|
|
|
大阪大学 |
著者所属 |
|
|
|
流通科学大学/大阪大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Osaka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Osaka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Osaka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
University of Marketing and Distribution Sciences / Osaka University |
著者名 |
東田, 学
David, Enmanuel Soto Campusano
白井, 詩沙香
上田, 真由美
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
データサイエンスに必要とされるプログラミング環境を構築するための技術的構成要素の開発が進み,それらの構成要素のデータセンターでの運用に関する知見も普及しつつある.この論文では,そのような技術や知見を活用し,大阪大学における初年次ゼミナールのあるクラスに,プログラミング学習環境を提供する際に獲得した知見や課題を報告する.授業中,受講者のプログラミング環境の活用度や課題の達成度を確認しつつ,受講者の集中力を維持するためには,学習分析システムとの適宜的連携とフィードバックが必要であり,その展望についても述べる. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The development of technical components to create the programming environment required for data science is progressing, and knowledge of the operation of these components in data centers is becoming more widespread. In this paper, we report on the findings and challenges we encountered in providing a programming learning environment for one of our first-year seminar classes at Osaka University, utilizing such technology and knowledge. In order to maintain students' concentration while checking their utilization of the programming environment and achievement of assignments during class, appropriate linkage and feedback with the learning analysis system is necessary, and we will discuss the prospects for this system. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12496725 |
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE)
巻 2022-CLE-37,
号 8,
p. 1-7,
発行日 2022-06-04
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8620 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |