ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 教育学習支援情報システム(CLE)
  3. 2022
  4. 2022-CLE-37

データサイエンスのエコシステムによる拡張可能なプログラミング授業環境の構築

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218270
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218270
24e72ed5-ca50-4037-ab94-1aa2b5485866
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CLE22037008.pdf IPSJ-CLE22037008.pdf (1.2 MB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-06-04
タイトル
タイトル データサイエンスのエコシステムによる拡張可能なプログラミング授業環境の構築
タイトル
言語 en
タイトル Building an Scalable Programming Classroom Environment with Data Science Ecosystem
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 セッション2
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
大阪大学
著者所属
大阪大学
著者所属
大阪大学
著者所属
流通科学大学/大阪大学
著者所属(英)
en
Osaka University
著者所属(英)
en
Osaka University
著者所属(英)
en
Osaka University
著者所属(英)
en
University of Marketing and Distribution Sciences / Osaka University
著者名 東田, 学

× 東田, 学

東田, 学

Search repository
David, Enmanuel Soto Campusano

× David, Enmanuel Soto Campusano

David, Enmanuel Soto Campusano

Search repository
白井, 詩沙香

× 白井, 詩沙香

白井, 詩沙香

Search repository
上田, 真由美

× 上田, 真由美

上田, 真由美

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 データサイエンスに必要とされるプログラミング環境を構築するための技術的構成要素の開発が進み,それらの構成要素のデータセンターでの運用に関する知見も普及しつつある.この論文では,そのような技術や知見を活用し,大阪大学における初年次ゼミナールのあるクラスに,プログラミング学習環境を提供する際に獲得した知見や課題を報告する.授業中,受講者のプログラミング環境の活用度や課題の達成度を確認しつつ,受講者の集中力を維持するためには,学習分析システムとの適宜的連携とフィードバックが必要であり,その展望についても述べる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The development of technical components to create the programming environment required for data science is progressing, and knowledge of the operation of these components in data centers is becoming more widespread. In this paper, we report on the findings and challenges we encountered in providing a programming learning environment for one of our first-year seminar classes at Osaka University, utilizing such technology and knowledge. In order to maintain students' concentration while checking their utilization of the programming environment and achievement of assignments during class, appropriate linkage and feedback with the learning analysis system is necessary, and we will discuss the prospects for this system.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12496725
書誌情報 研究報告教育学習支援情報システム(CLE)

巻 2022-CLE-37, 号 8, p. 1-7, 発行日 2022-06-04
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8620
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 15:12:25.657793
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3