Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2022-06-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Google ColaboratoryのPythonプログラムの自動採点について |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
About Automatic Scoring of Google Colaboratory Python Programs |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
セッション2 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
名古屋市立大学大学院理学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
名古屋市立大学大学院理学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
名古屋市立大学大学院理学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
名古屋市立大学大学院理学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
名古屋市立大学大学院理学研究科 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Science, Nagoya City University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Science, Nagoya City University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Science, Nagoya City University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Science, Nagoya City University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Science, Nagoya City University |
著者名 |
小酒井, 亮太
楊, 群
張, 文軒
小林, 敏樹
渡邊, 裕司
|
著者名(英) |
Ryota, Kozakai
Qun, Yang
Wenxuan, Zhang
Toshiki, Kobayashi
Yuji, Watanabe
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本研究では,Google Colaboratory で入力された Python プログラムコードに対して,自動採点のプログラムを作成する.自動採点の方法としては,Google Colaboratory のファイルが入力と出力など様々な情報を含む JSON 形式のノートブックドキュメントであるため,入力コード,コードの出力,状態の三つのプロセスに分け,入力コードの抽象構文木の相違をレーベンシュタイン距離により正誤判定する.そして,2021 年 8 月に中学生 48 名を対象に本学で開催された中学生プログラミング教室において収集した Python コードに対して自動採点し,手動で採点した場合との乖離やその理由を検討する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
In this study, an automatic scoring program is created for Python program codes input by Google Colaboratory. Since the Google Colaboratory file is a JSON format notebook document containing various information such as input and output, the proposed method of automatic scoring is divided into three processes of input code, code output, and state, and then the difference in the abstracted syntax tree of the input code is judged as correct or incorrect by the Levenshtein distance. Then, the Python codes collected in the junior high school programming class held at our university for 48 junior high school students in August 2021 are automatically graded, and the deviation from the case of manual scoring and the reason are discussed. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12496725 |
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE)
巻 2022-CLE-37,
号 7,
p. 1-6,
発行日 2022-06-04
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8620 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |