Item type |
Trans(1) |
公開日 |
2022-05-31 |
タイトル |
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タイトル |
移動手段が選択可能な生活圏における自動運転電動車両の運行のサービス設計・評価手法の提案 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Proposal of Service Design/Evaluation Method for the Operation of Self-driving Electric Vehicles in the Living Area where the Means of Transportation Can be Selected |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[コンシューマ・サービス論文] 自動運転サービス,サービス設計,交通計画,意思決定シミュレーション |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者所属 |
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パナソニック株式会社/北陸先端科学技術大学院大学 |
著者所属 |
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パナソニック株式会社 |
著者所属 |
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パナソニック株式会社 |
著者所属 |
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パナソニック株式会社パナソニック株式会社 |
著者所属 |
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株式会社パナソニックシステムネットワークス開発研究所 |
著者所属 |
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北陸先端科学技術大学院大学/東京都立産業技術高等専門学校 |
著者所属 |
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北陸先端科学技術大学院大学 |
著者所属 |
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株式会社PTVグループジャパン |
著者所属(英) |
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en |
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Panasonic Corporation / Japan Advanced Institute of Science and Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Panasonic Corporation |
著者所属(英) |
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en |
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Panasonic Corporation |
著者所属(英) |
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en |
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Panasonic Corporation |
著者所属(英) |
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en |
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Panasonic System Networks R&D Lab Co. Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Advanced Institute of Science and Technology / Tokyo Metropolitan College of Industrial Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Advanced Institute of Science and Technology |
著者所属(英) |
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en |
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PTV Group Japan, Ltd. |
著者名 |
村本, 衛一
河本, 弘和
東島, 勝義
古川, 量也
澤井, 薫
知念, 賢一
篠田, 陽一
三浦, 基嗣
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著者名(英) |
Eiichi, Muramoto
Hirokazu, Kawamoto
Masayoshi, Tojima
Kazuya, Furukawa
Kaoru, Sawai
Ken-ichi, Chinen
Yoichi, Shinoda
Mototsugu, Miura
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
人の生活圏への新たなモビリティサービスの導入・維持には,人混在環境での運用が求められるため,これまで鉄道や道路の計画・導入・維持の評価に用いられてきた費用便益分析による評価では,事故発生の可能性がある場所や頻度や事故の重篤度が特定できず,安全性の評価の観点で不十分である.人の活動データの分析に基づき,安全性,利便性,経済性を同時に満たすモビリティサービスの設計・評価手法を提案する.人の移動の発生頻度により車両の利用率や安全性指標が変動する等,人やモノを運ぶモビリティサービスの設計には,多元的な要素が関係する.これらの指標に関与する人や車両の移動と乗車行動をサイバー空間で再現し,安全性を担保しながら,利便性と経済性の均衡点を探索する.具体的には,人の活動データとして企業内での構内移動データ,安全性の指標として,移動する人と車両の近接頻度から算定した事故損害額を採用し,移動時間の短縮による利便性と運用コストの均衡点を探索する.企業構内の自動運転ライドシェアサービスを題材に最適解探索を行った結果,現実にヒヤリハット事象が多く発生する場所が算出され,最適解としては,乗車定員最大の車両を投入しない解が最適解として抽出された. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Since the introduction and maintenance of new mobility services in the living area of people requires operation in a mixed environment, the cost-benefit analysis that has been used to evaluate the planning, introduction and maintenance of railways and roads is insufficient, because it cannot identify the location and frequency of possible accidents and the severity of the accident. We propose a method for developing and improving mobility services that simultaneously satisfy safety, convenience, and economy. There are multiple factors involved and affect each other in the design of mobility services that carry people and goods, for example convenience factor of vehicle utilization is improved depending on the frequency movement of people and safety indicators is declined also depending on it. We reproduce the movement and riding behavior of people and vehicles involved in these indicators in cyberspace and search the equilibrium point between convenience and economy while ensuring safety. Specifically, we adopt the premises movement data within the company as human activity data, and the accident damage amount calculated from the proximity frequency of the moving person and the vehicle as a safety index, and we search for an equilibrium between convenience of shorten the travel time and its operating costs. As a result of searching for the optimum solution of the automatic driving ride sharing service in the premises of the company, the place where many near miss accident events occur in real space was calculated, and the optimum solution that does not put in the vehicle with the maximum passenger capacity was extracted. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12628043 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌コンシューマ・デバイス&システム(CDS)
巻 12,
号 2,
p. 1-11,
発行日 2022-05-31
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2186-5728 |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |