ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 数理モデル化と問題解決(MPS)
  3. 2021
  4. 2021-MPS-136

通常学級に在籍する発達障害児向け空間認識能力を鍛えるためのAR型学習支援システム

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/214305
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/214305
cb182679-a97c-40ab-9af2-5a8e6689e4ca
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-MPS21136008.pdf IPSJ-MPS21136008.pdf (1.6 MB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2021-12-06
タイトル
タイトル 通常学級に在籍する発達障害児向け空間認識能力を鍛えるためのAR型学習支援システム
タイトル
言語 en
タイトル An AR learning support system for training spatial recognition skills for developmentally disabled children enrolled in regular classes
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
奈良女子大学
著者所属
奈良女子大学
著者所属(英)
en
Nara Women's University
著者所属(英)
en
Nara Women's University
著者名 趙, 博琪

× 趙, 博琪

趙, 博琪

Search repository
城, 和貴

× 城, 和貴

城, 和貴

Search repository
著者名(英) Boqi, Zhao

× Boqi, Zhao

en Boqi, Zhao

Search repository
Kazuki, Joe

× Kazuki, Joe

en Kazuki, Joe

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 義務教育段階の小中学校において,通常学級に在籍し,或いは大部分の授業を通常学級で受けている発達障害児数は増加している.教育現場の実態について,発達障害児は注意持続困難,学力不足等の場合が多い.このような問題を解決するために,ICT を用いた学習支援システムの開発が注目されている.本稿ではゲームの仕組み取り入れた,三次元と二次元を往還する思考を中心とした空間認識能力を鍛えるための AR 型学習支援システムを開発した.学習の進度と時間を自動に記録する機能がある.健常者に本システムを使った学習を評価した,いくつかの意見を得た.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The number of children with developmental disabilities who are enrolled in regular classes at the compulsory education level, elementary and junior high schools is increasing. Regarding the actual situation in education, there are many cases of attention persistence difficulties, lack of academic skills, etc. In order to solve these problems, the development of ICT-based learning support systems has been attracting attention. In this paper, we have developed an AR learning support system that incorporates a game mechanism to train spatial awareness skills, focusing on thinking back and forth between three dimensions and two dimensions. The system has a function to automatically record the progress and time of learning. We have evaluated the learning using this system on healthy people, and obtained some opinions.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10505667
書誌情報 研究報告数理モデル化と問題解決(MPS)

巻 2021-MPS-136, 号 8, p. 1-6, 発行日 2021-12-06
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8833
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 16:49:44.795894
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3