ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. ゲーム情報学(GI)
  3. 2021
  4. 2021-GI-46

王将グラフ上での順次交換による色付きドロップ整列の計算量

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/211504
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/211504
970fac87-cbbf-40c5-a464-2819d1e7847b
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-GI21046014.pdf IPSJ-GI21046014.pdf (477.6 kB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2021-06-12
タイトル
タイトル 王将グラフ上での順次交換による色付きドロップ整列の計算量
タイトル
言語 en
タイトル Sequentially Swapping Colored Tokens on King's Graphs
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ゲームの理論
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
名古屋大学情報学部
著者所属
名古屋大学未来社会創造機構
著者所属
名古屋大学大学院情報学研究科
著者所属
名古屋大学大学院情報学研究科
著者名 岡田, 優斗

× 岡田, 優斗

岡田, 優斗

Search repository
木谷, 裕紀

× 木谷, 裕紀

木谷, 裕紀

Search repository
大舘, 陽太

× 大舘, 陽太

大舘, 陽太

Search repository
小野, 廣隆

× 小野, 廣隆

小野, 廣隆

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 王将グラフとは王将の動きをもとに定義されたグラフであり,いわゆるグリッドに斜辺を足した形をとる.本研究では王将グラフの各頂点に置かれた色付きドロップを初期配置から最終配置に整列させる問題を考える.ただし,ドロップの移動はグラフの適当な歩(walk)上でドロップを順次交換する形をとる.2×2 以上の王将グラフ上では十分長い歩に沿って順次交換を行えば,任意の初期配置からドロップ各色の色数が等しい任意の最終配置へ整列させることができることが知られている.本研究では,そのような歩長のオーダー的にタイトな上界を与える.またドロップが 2 色の場合,入力 k に対して歩長 k 以下の順次交換で目的を達成可能かの判定が NP 完全であることなどを示す.なおこの問題は,モバイル端末ゲーム,パズル&ドラゴンズでのドロップ移動をモデル化したものである.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A king's graph is a graph that represents all legal moves of the king piece on a chessboard, and it forms a grid added with diagonal edges. In this paper, we consider to relocate colored drops on the vertices of a king's graph to a given goal configuration, where drops are moved along a walk in a sequentially swapped manner. Such relocation is always possible from an arbitrary drop configuration to another arbitrary legal drop configuration for king's graphs of size at least 2 × 2 if we use a sufficiently long walk. We give an upper bound on the length of such a walk, which is tight in terms of order. Furthermore, we show that it is NP-complete to decide for given positive integer k whether there exists a walk with length at most k so as to relocate 2-colored drops from an initial configuration to a goal configuration. In passing, sequentially swapping drops models a rule of drop moves of a mobile device game called “Puzzle & Dragons”.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11362144
書誌情報 研究報告ゲーム情報学(GI)

巻 2021-GI-46, 号 14, p. 1-8, 発行日 2021-06-12
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8736
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 17:46:41.903421
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3