ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.61
  3. No.3

Q&Aシステムにおける回答意欲を向上させるためのバーチャルエージェントデザインツール

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/204266
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/204266
107b657e-3ac9-447b-89a6-442fc1a3746c
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL6103010.pdf IPSJ-JNL6103010.pdf (1.5 MB)
Copyright (c) 2020 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2020-03-15
タイトル
タイトル Q&Aシステムにおける回答意欲を向上させるためのバーチャルエージェントデザインツール
タイトル
言語 en
タイトル Virtual Agent Design Tool for Improving Motivation of Providing Knowledge
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集:若手研究者] 知識共有,バーチャルエージェント,バーチャルキャラクタ,Q&Aウェブサイト
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者所属
京都工芸繊維大学
著者所属
京都工芸繊維大学
著者所属
福知山公立大学
著者所属
京都工芸繊維大学
著者所属(英)
en
Kyoto Institute of Technology
著者所属(英)
en
Kyoto Institute of Technology
著者所属(英)
en
The University of Fukuchiyama
著者所属(英)
en
Kyoto Institute of Technology
著者名 尹, 浩

× 尹, 浩

尹, 浩

Search repository
山本, 景子

× 山本, 景子

山本, 景子

Search repository
倉本, 到

× 倉本, 到

倉本, 到

Search repository
辻野, 嘉宏

× 辻野, 嘉宏

辻野, 嘉宏

Search repository
著者名(英) Hao, Yin

× Hao, Yin

en Hao, Yin

Search repository
Keiko, Yamamoto

× Keiko, Yamamoto

en Keiko, Yamamoto

Search repository
Itaru, Kuramoto

× Itaru, Kuramoto

en Itaru, Kuramoto

Search repository
Yoshihiro, Tsujino

× Yoshihiro, Tsujino

en Yoshihiro, Tsujino

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 通信技術の発展にともない,Q&Aウェブサイトは大規模な知識共有の重要な手段の1つになっている.しかし,Q&Aウェブサイトにおける回答者と質問者の間には,1)相手のことが分からない,2)質問者の態度やいい方が好きではない,という2点に起因する知識共有バリアが存在する.そこで本論文では,これらのバリアを低減するために,Q&Aシステムにおいて質問者と回答者を仲介する,各ユーザにとって好ましいバーチャルエージェントがデザインできるツールを提案する.このツールでは,エージェントの外見と性格に関するパラメータをユーザが調整するだけで自分にとって好ましく感じるエージェントが自動生成される.評価実験の結果より,このツールを用いることで,実験参加者の大多数が自分にとって好ましいバーチャルエージェントを作成できることが確認できた.また,作成されたエージェントをQ&Aシステムに導入した場合,回答意欲が高まることが分かった.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 With the development of communication technology, Q&A websites have become one of the most common avenues for large scale knowledge sharing. However, two types of barriers between questioners and respondents make knowledge sharing difficult: 1) low relatedness between users, and 2) an arrogant or negative attitude exhibited by questioners. In order to lower these barriers, we propose a virtual agent design tool. In this tool, each favorable virtual agent for each user can be designed with some parameters for the appearance and personality of the agent. On Q&A system, the user's own virtual agent mediates between questioners and respondents. The results of an experimental evaluation indicated that the most participants can design their favorite virtual agents by the proposed tool, and the virtual agents can improve the motivation to answer questions.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 61, 号 3, p. 618-627, 発行日 2020-03-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 20:16:12.123839
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3