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アイテム
代替出勤依頼における依頼順決定アルゴリズムの提案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/203749
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/203749e97b6368-d7a0-437a-8ccd-67f2d1de2926
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2020 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Branch(1) | |||||||||||||
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公開日 | 2020-03-07 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 代替出勤依頼における依頼順決定アルゴリズムの提案 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
タイトル | Proposal of an Order Determination Algorithm for Substitute Attendance Requests | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
北海道大学 大学院情報科学研究科 | ||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
北海道大学 大学院情報科学研究院 | ||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
北海道大学 大学院情報科学研究院 | ||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
北海道大学 大学院情報科学研究院 | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Faculty of Information Science and Technology, Hokkaido University | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Faculty of Information Science and Technology, Hokkaido University | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Faculty of Information Science and Technology, Hokkaido University | ||||||||||||||
著者名 |
幡本, 昂平
× 幡本, 昂平
× 横山, 想一郎
× 山下, 倫央
× 川村, 秀憲
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著者名(英) |
Kohei, Hatamoto
× Kohei, Hatamoto
× Soichiro, Yokoyama
× Tomohisa, Yamashita
× Hidenori, Kawamura
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論文抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 予期しない欠勤により空いたシフトを代替の従業員で補填するため, 従業員に依頼を行う代替出勤依頼という業務がある. この業務では従業員に個別に連絡する必要があるため,管理者の負担が大きかった. 近年,メッセージングアプリを用いて依頼業務を自動化しようという動きがある. 本稿では,メッセージングアプリを用いた依頼業務における, 一か月間の代替出勤依頼の引受回数の平準化・充足率の向上を目的とした 依頼アルゴリズムを提案する. 依頼アルゴリズムの検証には文献[1]を発展させたマルチエージェントシミュレーション環境を利用した. 検証の結果,受諾確率について降順の依頼順の場合に最適依頼人数戦略が有効であることが確認された. |
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論文抄録(英) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | In an alternative attendance request, managers ask employees to fill in a shift that has been vacated due to unexpected absence. It is necessary to contact the employees individually, which places a heavy burden on the the managers. Some companies try to use a messaging application to automate the task. In this paper, we propose a request algorithm for leveling the number of acceptance for one month and improving the sufficiency rate using a messaging application. We use multi-agent simulation based on our study[1] for testing the algorithm. The experiments show that optimal request number strategy is effective when requesting in descending order of acceptance rate. |
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書誌情報 |
行動変容と社会システム vol.06 巻 2020, 発行日 2020-03-07 |
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出版者 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | 情報処理学会 |