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アイテム
V2Iによる経路情報を用いた自律分散型信号機制御の検討と評価
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/2000721
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/200072146efb652-6c2d-4953-b749-59cb4aabc1a5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]()
2027年2月24日からダウンロード可能です。
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Copyright (c) 2025 by the Information Processing Society of Japan
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非会員:¥660, IPSJ:学会員:¥330, IOT:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||||
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公開日 | 2025-02-24 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | V2Iによる経路情報を用いた自律分散型信号機制御の検討と評価 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | Evaluation of Autonomous Decentralized Traffic Signal Control with Routing Information via V2I Communication | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | IOT | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
広島大学情報科学部情報科学科 | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
広島大学情報メディア教育研究センター | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
School of Informatics and Data Science, Hiroshima University | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Information Media Center, Hiroshima University | ||||||||||
著者名 |
髙橋,孝太朗
× 髙橋,孝太朗
× 西村,浩二
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著者名(英) |
Kotaro Takahashi
× Kotaro Takahashi
× Kouji Nishimura
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論文抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 通信機能を有するコネクテッドカーが普及し,車両と様々なものが双方向間で通信を行うV2X(Vehicle to X)技術を活用して,交通渋滞や環境問題,交通事故等の問題を解決することが検討されている.しかし,現状では安全運転や運転支援に関するサービスが主流であり,交通渋滞の緩和や解消に関する活用は希少である.交通渋滞を緩和する方法としては信号機制御が注目されている.現在は道路上のセンサー等から取得した情報を基に中央で制御を行う全体最適型の信号機制御方式が採用されており,急激な交通量の増減に対応するのは難しいという課題が残っている.そこで,本研究ではコネクテッドカーから車両の進路情報などをV2I(Vehicle-to-roadside-Infrastructure)で信号機が取得し,全体最適された信号機情報と組み合わせることで各交差点の信号機では全体最適を活用しながら自律的に制御する方法を提案する.また,提案手法を評価するために実際の交通流を断面交通量と信号機情報からシミュレータ上で再現する. | |||||||||
論文抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | In recent years, connected cars with communication functions have become widespread, and the use of V2X (Vehicle to X) technology, which enables two-way communication between the vehicle and various objects, is being considered to solve problems such as traffic congestion, environmental issues, and traffic accidents. Currently, however, services related to safe driving and driver assistance are the mainstream, and applications to alleviate or eliminate traffic congestion are scarce. Traffic light control is attracting attention as a method to alleviate traffic congestion. Currently, traffic signals are controlled centrally based on information obtained from sensors on the road, making it difficult to cope with sudden increases or decreases in traffic volume. This research proposes a method in which traffic signals acquire information such as vehicle paths from connected cars using V2I (Vehicle-to-roadside-Infrastructure) and combine it with globally optimized traffic signal information to control traffic signals at each intersection autonomously while taking advantage of the global optimization. The proposed method is also evaluated by using the actual traffic signal information at each intersection. To evaluate the proposed method, actual traffic flow is reproduced on a simulator based on cross-sectional traffic volume and traffic light information. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12326962 | |||||||||
書誌情報 |
研究報告インターネットと運用技術(IOT) 巻 2025-IOT-68, 号 35, p. 1-8, 発行日 2025-02-24 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2188-8787 | |||||||||
Notice | ||||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | 情報処理学会 |