Item type |
Journal(1) |
公開日 |
2019-10-15 |
タイトル |
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タイトル |
車群経路計画のための空間構造特徴を用いた発見的解法 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Heuristics with Structural and Spatial Features for Vehicle Platooning |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[特集:エージェント理論・技術とその応用] 車群経路計画問題,複数ユーザのための経路計画,近似解法 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者所属 |
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株式会社豊田中央研究所 |
著者所属 |
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株式会社豊田中央研究所 |
著者所属 |
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株式会社豊田中央研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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Toyota Central R&D Labs., Inc. |
著者所属(英) |
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en |
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Toyota Central R&D Labs., Inc. |
著者所属(英) |
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en |
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Toyota Central R&D Labs., Inc. |
著者名 |
大滝, 啓介
大社, 綾乃
西, 智樹
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著者名(英) |
Keisuke, Otaki
Ayano, Okoso
Tomoki, Nishi
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
既存の道路資源をサービスの観点から活用して新しい価値を提供するコンセプトとしてMaaSが注目されている.単一の車両に注目するのではなく,複数車両の移動経路を同時に最適化する車群経路計画(vehicle platooning problem; VPP)は,燃料消費量などの移動コスト削減の観点から注目されている.しかしVPPでは,車両が最短経路以外の経路を移動する可能性があるため計算量が大きく,これまでにいくつかの定式化や近似解法が研究されてきた.本稿では空間的・構造的な特徴を利用して既存手法を高速化したうえで,非効率な解を取り除くための前処理手法を提案し,より効率的な近似解法を提案する.提案手法が効率的かつ高速であることを,人工グラフ構造と実グラフ構造を利用した数値実験によって確認した. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Cooperation among multiple vehicles is a promising approach to realize efficient Mobility-as-a-Service. Vehicle Platooning Problem (VPP) is an optimization problem to find routes when the travel cost is discounted by platooning. To solve the intractable VPP, several solvers have been studied, but they are still inefficient. We develop new heuristic solvers for VPPs using structual and spatial features of given requests and an underling graph. We demonstrated that our methods found routes in around 30-40% shorter computational time with comparable travel costs for synthetic graphs. Further, we confirmed that our solvers could find routes in a few seconds for a larger real-world network than synthetic graphs. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00116647 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌
巻 60,
号 10,
p. 1595-1602,
発行日 2019-10-15
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1882-7764 |