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フルドーム短編3DCGアニメーション“THE PLANET CUBE”
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/186235
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/186235f06d11ac-1e65-4c02-9003-abbd075b489e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2018 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Trans(1) | |||||||
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公開日 | 2018-02-28 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | フルドーム短編3DCGアニメーション“THE PLANET CUBE” | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Full-dome 3DCG Animated Short Film “THE PLANET CUBE” | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | [推薦作品論文] 全天周映像,フルドーム映像,CGアニメーション,プラネタリウム,VR | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
著者所属 | ||||||||
神奈川工科大学/東京藝術大学大学院映像研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kanagawa Institute of Technology / Graduate school of Film and New Media, Tokyo University of the Arts | ||||||||
著者名 |
牧, 奈歩美
× 牧, 奈歩美
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著者名(英) |
Nahomi, Maki
× Nahomi, Maki
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | フルドーム映像とは,主にプラネタリウム施設のドームスクリーンなどで上映される形態の映像のことであり,VR(バーチャルリアリティ)システムの急速な発展をきっかけに全天周映像の一種として改めて注目されている.近代的なプラネタリウムは1923年に誕生し,学習を目的とした科学的テーマの作品や,美しい地球上の風景を実写で撮影した作品などが多く発表されてきた.しかし近年は,それらにとどまらず抽象的映像作品や実験的実写映像など,より幅広く自由なテーマが扱われている.本研究では,ドーム映像によるCG映像制作と質感というテーマで新たな表現を目指し,筆者が制作したフルドーム短編アニメーション作品“THE PLANET CUBE”の着想やCGの制作過程などを述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The full-dome movie is the movie of the format mainly shown on the dome screen of the planetarium facility. A modern planetarium was born in 1923, and many works such as scientific themes for education and works filmed beautiful landscapes on the earth has been presented. However, in recent years, wider and more flexible themes such as abstract films and experimental live action movies are being handled. In this research, I describe the concept idea of full-dome animated short film “THE PLANET CUBE” created by the author, and the process of making CG, aiming at new expression with the theme of CG video production and creation process of textures specially for full-dome format. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12628054 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌デジタルコンテンツ(DCON) 巻 6, 号 1, p. 1-7, 発行日 2018-02-28 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2187-8897 | |||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |