Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2017-09-09 |
タイトル |
|
|
タイトル |
スマホと家電の連携によるエンターテインメントアプリ「エクストリーム貧乏揺すり+」の開発 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
RYOTA FUKUTANI;;NOBUAKI KADOWAKI;;YUKI KAWAMA;;YOSHIKI SHINO;;HIROSHI MATSUMURA;;TAKUYA HOSHINO;;TAKUMI KATO;;TETSUO KINOSHITA |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
|
|
|
東北大学大学院情報科学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
東北大学大学院情報科学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
東北大学大学院情報科学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
東北大学大学院情報科学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
東北大学大学院情報科学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
東北大学大学院情報科学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
東北大学大学院情報科学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
東北大学大学院情報科学研究科/東北大学電気通信研究所 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Information Sciences,Tohoku University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Information Sciences,Tohoku University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Information Sciences,Tohoku University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Information Sciences,Tohoku University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Information Sciences,Tohoku University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Information Sciences,Tohoku University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Information Sciences,Tohoku University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Information Sciences,Tohoku University / Research Institute of Electrical Communication, Tohoku University |
著者名 |
福谷, 遼太
門脇, 伸明
河間, 勇気
志野, 嘉紀
松村, 洋志
星野, 拓也
加藤, 匠
木下, 哲男
|
著者名(英) |
RYOTA, FUKUTANI
NOBUAKI, KADOWAKI
YUKI, KAWAMA
YOSHIKI, SHINO
HIROSHI, MATSUMURA
TAKUYA, HOSHINO
TAKUMI, KATO
TETSUO, KINOSHITA
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
貧乏揺すりは,一般的に悪い印象を与えるが,ストレス解消,冷え性改善などの健康効果があると言われている.我々は,グループで貧乏揺すりを競い合うエンターテインメントアプリ「エクストリーム貧乏揺すり+」の開発に取り組んでいる.本アプリは,複数のスマートフォン,LED照明,SNSと連携することで,貧乏揺すりの状況に応じたLED照明の演出,得点ランキングの自動生成と表示,評価結果のフィードバックを行うことが可能である. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Leg shaking can give negative impression of manners but is considered to have healthful effects on stress and cold sensitivitycaused by poor blood circulation. We have developed a multiplayer entertainment application, “the Extreme Leg Shaking +”. Theapplication features cooperation of multiple smartphones, a smart light, and a social networking service which enables enriching,enjoyable, and engaging experiences. The application also serves as an effective healthcare method by providing feedback of theevaluation results from the perspective of healthcare, presenting the score and ranking in an amusing and intuitive setting, andvisually engaging light effects synchronized with the leg shaking score. |
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2017論文集
巻 2017,
p. 339-340,
発行日 2017-09-09
|
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |