ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. 情報教育シンポジウム
  4. 2017

高等学校芸術(美術)科・映像メディア表現教育の体系的なカリキュラム構築 -ナンバリングとコースツリーを取り入れた指導計画の提案-

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/182930
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/182930
02dad853-b33a-4e3d-9775-e4a9522c2f0d
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-SSS2017002.pdf IPSJ-SSS2017002.pdf (6.0 MB)
Copyright (c) 2017 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2017-08-10
タイトル
タイトル 高等学校芸術(美術)科・映像メディア表現教育の体系的なカリキュラム構築 -ナンバリングとコースツリーを取り入れた指導計画の提案-
タイトル
言語 en
タイトル Curriculum framework for the computer-generated art and design in upper secondary schools: syllabus of using course numbering system and curriculum map
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
筑波大学大学院人間総合科学研究科芸術専攻
著者所属
筑波大学
著者所属(英)
en
Graduate School of Comprehensive Human Sciences, Art & Design, Tsukuba University
著者所属(英)
en
Tsukuba University
著者名 神戸, 由美子

× 神戸, 由美子

神戸, 由美子

Search repository
五十嵐, 浩也

× 五十嵐, 浩也

五十嵐, 浩也

Search repository
著者名(英) Yumiko, Kambe

× Yumiko, Kambe

en Yumiko, Kambe

Search repository
Hiroya, Igarashi

× Hiroya, Igarashi

en Hiroya, Igarashi

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は,高等学校における映像メディア表現教育に関する研究の第二報である.本論文の目的は,高等学校における映像メディア表現の効果的な学習指導の在り方を明らかにすることである.高等学校の教育現場では,映像メディア表現に関わる教科書や教授資料等が存在せず,授業実践の方法論が整備されていないのが現状である.このような状況から,専門教科である情報メディアデザインと映像表現の 2 科目について,指導内容の難易度と系統性を明らかにすることによって,美術科教員が効果的な授業の進め方について理解を深め,映像メディア表現に取り組みやすい環境を作ることを目指す.本手法は,第 1 段階として,ナンバリングとコースツリーの手法を用いて,指導内容の難易度と系統性を明らかにする.第 1 段階で得られた内容を教育課程と年間指導計画に反映させ,新たな指導計画の提案を行う.ナンバリングとコースツリーの手法を取り入れることで指導の流れを明確にし,教師が科目の授業展開について把握することを可能にしている.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This article is the second report about a computer-generated art and design education in upper secondary schools. The purpose of this article is to develop an effective instructional model for a computer-generated art and design. In fact, however, there is no guide for teachers and an instructional method has not been yet improved. We defined the teaching process of Creative multimedia and Film and media art to provide effective teaching methods for art teachers who are new to a computer-generated art and design. We used the following procedures : clarifying educational levels and systematic approach of Creative multimedia and Film and media art by using the method of course numbering system and curriculum map, proposing revisions of curriculum frameworks for two subjects. The new curriculum frameworks will enable art teachers to understand how they teach them.
書誌情報 情報教育シンポジウム論文集

巻 2017, 号 2, p. 8-15, 発行日 2017-08-10
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 03:51:53.230281
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3