Item type |
Journal(1) |
公開日 |
2017-02-15 |
タイトル |
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タイトル |
車載制御システム向けマルチコアプログラミングフレームワーク |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Multicore Programing Framework for Vehicle Control Software |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[特集:組込みシステム工学] 車載システム,マルチコア,コード生成 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者所属 |
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名古屋大学大学院情報科学研究科 |
著者所属 |
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名古屋大学大学院情報科学研究科 |
著者所属 |
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名古屋大学大学院情報科学研究科 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Information Science, Nagoya University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Information Science, Nagoya University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Information Science, Nagoya University |
著者名 |
小川, 真彩高
本田, 晋也
高田, 広章
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著者名(英) |
Masataka, Ogawa
Shinya, Honda
Hiroaki, Takada
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
車載制御システムのソフトウェアにおいて,エンジン等のパワートレインを制御するパワトレアプリは高機能化が著しく,マルチコアの導入が必要とされている.すでにパワトレアプリ用に複数のマルチコアのマイコンが存在するが,それぞれコア数やメモリ構成が異なり,車種ごとに適したマイコンを使用する.一方,パワトレアプリは開発コストが高いため,単一のソフトウェアをベースに少ない変更でこれらのマイコンをサポートしたいという要望がある.そこで本研究では,パワトレアプリをモデル化し,そのモデルからランタイムを自動生成することにより,コア数や処理の配置の変更を可能とするフレームワークを開発した.実際のパワトレアプリの一部に本フレームワークを適用し,同一のソフトウェアモデルから,マッピング記述やハードウェアモデルの変更のみでコア数や処理の配置の変更が実現できることを確認した. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Engineers have considered that it is necessary to use multi-core applications to apply high functionality in powertrains which control the likes of engines. However, as differing car models have different hardware architectures, it is expected to be difficult to apply this to all car models. In this study, we have developed a framework that enables changes in architectures by modeling powertrain applications and then automatically making runtimes from these models. We have confirmed that it is possible to create runtimes for the 2 processor architecture and 4 processor architecture by applying this framework to the same model that was made from a part of the actual powertrain application. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00116647 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌
巻 58,
号 2,
p. 507-520,
発行日 2017-02-15
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1882-7764 |