ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.58
  3. No.2

車載制御システム向けマルチコアプログラミングフレームワーク

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/177515
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/177515
82b67997-bdf0-4dff-8190-eb2941acee09
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL5802030.pdf IPSJ-JNL5802030.pdf (2.5 MB)
Copyright (c) 2017 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2017-02-15
タイトル
タイトル 車載制御システム向けマルチコアプログラミングフレームワーク
タイトル
言語 en
タイトル Multicore Programing Framework for Vehicle Control Software
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集:組込みシステム工学] 車載システム,マルチコア,コード生成
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者所属
名古屋大学大学院情報科学研究科
著者所属
名古屋大学大学院情報科学研究科
著者所属
名古屋大学大学院情報科学研究科
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science, Nagoya University
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science, Nagoya University
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science, Nagoya University
著者名 小川, 真彩高

× 小川, 真彩高

小川, 真彩高

Search repository
本田, 晋也

× 本田, 晋也

本田, 晋也

Search repository
高田, 広章

× 高田, 広章

高田, 広章

Search repository
著者名(英) Masataka, Ogawa

× Masataka, Ogawa

en Masataka, Ogawa

Search repository
Shinya, Honda

× Shinya, Honda

en Shinya, Honda

Search repository
Hiroaki, Takada

× Hiroaki, Takada

en Hiroaki, Takada

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 車載制御システムのソフトウェアにおいて,エンジン等のパワートレインを制御するパワトレアプリは高機能化が著しく,マルチコアの導入が必要とされている.すでにパワトレアプリ用に複数のマルチコアのマイコンが存在するが,それぞれコア数やメモリ構成が異なり,車種ごとに適したマイコンを使用する.一方,パワトレアプリは開発コストが高いため,単一のソフトウェアをベースに少ない変更でこれらのマイコンをサポートしたいという要望がある.そこで本研究では,パワトレアプリをモデル化し,そのモデルからランタイムを自動生成することにより,コア数や処理の配置の変更を可能とするフレームワークを開発した.実際のパワトレアプリの一部に本フレームワークを適用し,同一のソフトウェアモデルから,マッピング記述やハードウェアモデルの変更のみでコア数や処理の配置の変更が実現できることを確認した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Engineers have considered that it is necessary to use multi-core applications to apply high functionality in powertrains which control the likes of engines. However, as differing car models have different hardware architectures, it is expected to be difficult to apply this to all car models. In this study, we have developed a framework that enables changes in architectures by modeling powertrain applications and then automatically making runtimes from these models. We have confirmed that it is possible to create runtimes for the 2 processor architecture and 4 processor architecture by applying this framework to the same model that was made from a part of the actual powertrain application.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 58, 号 2, p. 507-520, 発行日 2017-02-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 05:27:01.534500
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3