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  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.57
  3. No.11

雑談ばかりしていると殺される?人狼ゲームにおける発話行為タグセットの提案とプレイヤの行動・勝敗の分析

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/175957
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/175957
600e74c6-7c2f-4347-9079-760217f04bbd
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL5711008.pdf IPSJ-JNL5711008.pdf (829.6 kB)
Copyright (c) 2016 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2016-11-15
タイトル
タイトル 雑談ばかりしていると殺される?人狼ゲームにおける発話行為タグセットの提案とプレイヤの行動・勝敗の分析
タイトル
言語 en
タイトル You Will Be Executed If You Keep Chatting Development of Tag Sets for Utterances in the Werewolf Game and Analysis of Action and Winning or Losing Using the Tags
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集:ゲームプログラミング(特選論文)] 人狼ゲーム,不完全情報ゲーム,会話分析,決定木
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者所属
広島市立大学
著者所属
広島市立大学/現在,株式会社ケイ・シー・シー
著者所属
広島市立大学
著者所属
東京大学
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者所属(英)
en
Hiroshima City University / Presently with KCC Corporation
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者所属(英)
en
The University of Tokyo
著者名 稲葉, 通将

× 稲葉, 通将

稲葉, 通将

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大畠, 菜央実

× 大畠, 菜央実

大畠, 菜央実

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高橋, 健一

× 高橋, 健一

高橋, 健一

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鳥海, 不二夫

× 鳥海, 不二夫

鳥海, 不二夫

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著者名(英) Michimasa, Inaba

× Michimasa, Inaba

en Michimasa, Inaba

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Naomi, Ohata

× Naomi, Ohata

en Naomi, Ohata

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Kenichi, Takahashi

× Kenichi, Takahashi

en Kenichi, Takahashi

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Fujio, Toriumi

× Fujio, Toriumi

en Fujio, Toriumi

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,人狼ゲームにおけるプレイヤの発話内容を表現するタグを設計し,それらのタグを人狼BBSにおけるプレイヤの発話に付与し分析を行った.分析では,襲撃対象,および処刑対象の決定にプレイヤごとの発話の傾向がどのように影響するのか,また,ゲーム全体のコミュニケーションの傾向とゲームの勝敗の関係について調査した.分析の結果,人間側,人狼側の各プレイヤが自陣営の勝利のために効果的なコミュニケーション戦略,および特定のコミュニケーションとプレイヤの行動の関係が明らかとなった.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 We focus on a communication game “Werewolf”. Our final objective is making a werewolf player agent. In this paper, as a first step, we analyze this game using players' utterances. We define a tag set that describes player's dialogue act and annotate utterances in the Werewolf BBS with these tags. By using these annotated utterances, we analyze the relationships between the trend of the types of the utterances and decision-making and victory or defeat. The results of the analysis clarify effective actions in werewolf in order to win.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 57, 号 11, p. 2392-2402, 発行日 2016-11-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
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Ver.1 2025-01-19 21:38:54.823217
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