ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. ゲームプログラミングワークショップ(GPWS)
  4. 2016

ポケモン対戦に対するUCTアルゴリズムの有効性の調査

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/175336
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/175336
aa66b347-5d05-4895-87ee-63af285d5276
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-GPWS2016007.pdf IPSJ-GPWS2016007.pdf (1.1 MB)
Copyright (c) 2016 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2016-10-28
タイトル
タイトル ポケモン対戦に対するUCTアルゴリズムの有効性の調査
タイトル
言語 en
タイトル Evaluating the Effectiveness of UCT Algorithms for Pokemon Battles
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
北海道大学大学院情報科学研究科
著者所属
北海道大学大学院情報科学研究科
著者所属
北海道大学大学院情報科学研究科
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University
著者名 猪原, 弘之

× 猪原, 弘之

猪原, 弘之

Search repository
小山, 聡

× 小山, 聡

小山, 聡

Search repository
栗原, 正仁

× 栗原, 正仁

栗原, 正仁

Search repository
著者名(英) Hiroyuki, Ihara

× Hiroyuki, Ihara

en Hiroyuki, Ihara

Search repository
Satoshi, Oyama

× Satoshi, Oyama

en Satoshi, Oyama

Search repository
Masahito, Kurihara

× Masahito, Kurihara

en Masahito, Kurihara

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 ゲームAIはコンピュータ黎明期から盛んに研究されており,コンピュータが扱いやすいものから順に研究していく意味で特に完全情報ゲームの研究が中心だった.しかし,チェス,将棋,囲碁などの主要な完全情報ゲームにおける研究は人間のトッププロよりも高い実力が発揮できるレベルまでに達し,単純に強いだけの完全情報ゲームのAIを作る研究は終焉を迎えつつある.そこで,本稿では数多くある不完全情報ゲームの中でも,盛んに研究されているポーカーや麻雀などにないゲーム特性を持ったポケモン対戦を対象として,そのゲームが持つ特徴を紹介し,それぞれ異なる工夫を施したいくつかのUCTアルゴリズムの有効性を検証した.その結果,ポケモン対戦でUCTの実力を一番引き出す方法が分かったが,モンテカルロ法とUCTの実力に有意差がなく,ポケモン対戦にはUCTアルゴリズムが有効とは言えない可能性があることが分かった.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The study of perfect information games attracted a lot of attention in the field of game AI. Recently, however, the study of major perfect information games such as chess, shogi, and the game of Go, has almost reached its goal, because their game AI became stronger than human top professionals. What should be our next goal? In this paper, we introduce Pokémon, which has unique characteristics other imperfect games do not have and evaluate the effectiveness of UCT algorithms for Pokemon Battles. The results show that there are no significant differences between the Monte Carlo method and the UCT algorithms in effectiveness, and there is a possibility that the UCT algorithms are not effective for Pokemon Battles.
書誌情報 ゲームプログラミングワークショップ2016論文集

巻 2016, p. 44-48, 発行日 2016-10-28
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 06:15:16.834425
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3