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  1. 論文誌(トランザクション)
  2. プログラミング(PRO)
  3. Vol.39
  4. No.SIG1(PRO1)

ビデオサーバ制御のための並行処理記述言語とその実装方式

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/17032
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/17032
ea02b494-852d-4aee-9cd0-f31f2b22eac3
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-TPRO3901003.pdf IPSJ-TPRO3901003.pdf (2.7 MB)
Copyright (c) 1998 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Trans(1)
公開日 1998-12-15
タイトル
タイトル ビデオサーバ制御のための並行処理記述言語とその実装方式
タイトル
言語 en
タイトル Design and Implementation of Concurrent Programming Language for Large-Scale Video Server Control Software
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 通常論文
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者所属
(株)東芝研究開発センター
著者所属
(株)東芝研究開発センター
著者所属
(株)東芝研究開発センター
著者所属
(株)東芝研究開発センター
著者所属
(株)東芝研究開発センター
著者所属(英)
en
Toshiba Research and Development Center
著者所属(英)
en
Toshiba Research and Development Center
著者所属(英)
en
Toshiba Research and Development Center
著者所属(英)
en
Toshiba Research and Development Center
著者所属(英)
en
Toshiba Research and Development Center
著者名 金井, 達徳 前田, 誠司 岐津, 俊樹 矢尾, 浩 鳥井, 修

× 金井, 達徳 前田, 誠司 岐津, 俊樹 矢尾, 浩 鳥井, 修

金井, 達徳
前田, 誠司
岐津, 俊樹
矢尾, 浩
鳥井, 修

Search repository
著者名(英) Tatsunori, Kanai Seiji, Maeda Toshiki, Kizu Hiroshi, Yao Osamu, Torit

× Tatsunori, Kanai Seiji, Maeda Toshiki, Kizu Hiroshi, Yao Osamu, Torit

en Tatsunori, Kanai
Seiji, Maeda
Toshiki, Kizu
Hiroshi, Yao
Osamu, Torit

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 ビデオサーバの制御プログラムは 多数の映像ストリームの送出や登録等の処理を並行に実行する.個々の映像ストリームの処理においても ディスクとネットワークの入出力のように並行動作が必要になる.このような制御プログラムには 並行に動作する処理をスレッドとして実装する方式と それぞれの処理を実現するステートマシンをイベントに合わせて遷移させて行くようにプログラムを実装する方式がある.一般に プログラムの書き易さ 保守性 拡張性等はスレッド型が優れているが 実行効率はステートマシン型の方が良い そこで我々は スレッド型で記述したプログラムをステートマシン型に変換して実行することで 両者の利点を合わせ持った実装方式を実現した.C言語を拡張し 複数の並行する処理の流れの記述と ユーザからの再生/停止/早送り等の指示や入出力完了等のイベント持ちの記述を可能にする言語を設計した.この言語で記述した制御プログラムを 各スレッドのローカル変数からなる状態変数構造体と イベントに対して状態変数構造体上の状態を遷移させるC言語の関数に変換し イベント駆動で実行を進める.本方式により OSの提供するスレッド機構を用いる場合に比べて10倍以上の処理性能の工場を実現できた.また ビデオサーバの制御プログラムを 送出・登録等の機能と言語処理系に分割することで 共同開発の効率向上にもつながった.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Video server control software is complex because it processes various kinds of requests from clients simultaneously. There two approaches to implement server control software: thread style and event-driven style is a natural way to express flow of control, but has an execution overhead due to context switching and mutual exclusion. Event-driven style shows good performance, but decomposition of algorithm into a state-machine requires complicated programming. In this paper, we propose third approach: programming in a thread style and executing in an event-driven style. A new programming language that has special constructs for describing concurrent execution and event handling is introduced. A program written in this language can be translated into an event-driven-style C language program easily. We show that a program implemented in our method runs ten times faster than a program that utilizes thread mechanism of conventional operating system. This method is applied to a real video server development project, and is proved to be effective to shorten development process and to improve quality of software.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11464814
書誌情報 情報処理学会論文誌プログラミング(PRO)

巻 39, 号 SIG01(PRO1), p. 12-25, 発行日 1998-12-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7802
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-22 23:33:38.123398
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