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アイテム
極座標補間による異なる流体流れ場の補間手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/101869
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/101869a9745f79-c157-4ed7-8a17-63a8cd8aa1ae
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2014-06-21 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 極座標補間による異なる流体流れ場の補間手法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | An Interpolation Method of Different Flow Fields using Polar Interpolation | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学/JST CREST/UEI Research | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
UEI Research/広島修道大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hokkaido University / JST CREST / UEI Research | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
UEI Research / Hiroshima shudo University | ||||||||
著者名 |
佐藤, 周平
土橋, 宜典
山本, 強
西田, 友是
× 佐藤, 周平 土橋, 宜典 山本, 強 西田, 友是
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著者名(英) |
Syuhei, Sato
Yoshinori, Dobashi
Tsuyoshi, Yamamoto
Tomoyuki, Nishita
× Syuhei, Sato Yoshinori, Dobashi Tsuyoshi, Yamamoto Tomoyuki, Nishita
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,CG 技術の発達により写実的な流体映像が映画やゲームなどに多く用いられている.これら流体映像は,流体シミュレーションを用いて作成される場合が多いが,リアルな映像の作成には非常に高い計算コストがかかる.そのため,作成したアニメーションを再度調整したい場合,もう一度シミュレーションを実行しなければならず,微調整であっても多くの時間が必要となってしまう.そこで,本研究では,ある 2 つの流体の速度場が与えられたときにその間のデータを補間することで,再調整を低コストで行うための手法を提案する.提案法では,2 つの速度場に対して,その特徴が類似している箇所に制御点を配置し,対応する制御点同士の中間を極座標補間により算出する.そして,補間した制御点に従って速度場を変形することで,2 つの速度場の中間にあたる尤もらしい速度場を補間する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recently, realistic fluid animations are often used in movies or video games. These fluid animations are usually generated by using fluid simulation, but computational costs are too expensive for creating realistic animations. Therefore, if the user would like to obtain results different from simulated results, the user must execute fluid simulation repeatedly and must take a long time. To address this problem, this paper proposes a method for interpolating between two different velocity fields of fluid. By using our system, the user can create various fluid animations from the two input velocity fields, without executing fluid simulation. In our method, control points are placed at the positions where features of these two velocity fields are similar, we interpolate between these control points by using polar interpolation. Then, by deforming the two velocity fields following the interpolated control points, plausible velocity fields are interpolated. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2014-CG-155, 号 13, p. 1-5, 発行日 2014-06-21 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |