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アイテム
高大連携のLEGOプログラミング講座におけるゲーム課題とシミュレーション教材
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/96023
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/9602386e4ef6e-d851-4c3c-92cc-c5bb7614a208
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
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公開日 | 2013-11-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 高大連携のLEGOプログラミング講座におけるゲーム課題とシミュレーション教材 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Game Projects and Simulation Materials of LEGO Robot Control in Introductory Programming Exercises for High School Students | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 家電・ロボット | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
香川大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
香川大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kagawa University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kagawa University | ||||||||
著者名 |
高橋, 知希
× 高橋, 知希
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著者名(英) |
Tomoki, Takahashi
× Tomoki, Takahashi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 初級プログラミングへの導入として,LEGOロボットの制御を題材とするグループ演習を提案している.高大連携の体験講座として実施し,意欲的な理系高校生に,情報工学への興味と関心を高めさせる.各種センサによるイベント駆動などの技術項目を盛り込んだゲーム課題を提示し,部分演習としての基本問題を幾つか用意する.実技認定や競技大会などの形態で,意欲を刺激する.遠隔での事前学習を促進するため,課題ごとに,パラメタ調整による仮想走行と,任務の取捨選択による予想得点を提示するシミュレーション教材を試作している. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We have proposed a short course of group exercises for introductory programming of LEGO robot control. It is held as a collaboration seminar of a college and a high school. The educational purpose is to promote concern and interest for information engineering. We adapt several game projects with a race in a field or some missions. We prepare an applied exercise and some basic problems as partial practices for technical elements like event driven at each project. In order to promote pre-education before main exercises, we are developing simulation materials of each applied exercise. They execute virtual running with parameter adjustment and show expected points with choice of missions. | |||||||
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2013論文集 巻 2013, p. 301-304, 発行日 2013-09-27 |
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出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |