WEKO3
アイテム
人狼ゲームデータの統計的分析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/91360
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/91360f06ef4ae-6e91-4ef7-b4d1-658d8222e7ab
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-11-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 人狼ゲームデータの統計的分析 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | The Statistical Analysis of Werewolf Game Data | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
広島市立大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院工学系研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
広島市立大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Sciences, Hiroshima City University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
School of Engineering, University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Sciences, Hiroshima City University | ||||||||
著者名 |
稲葉, 通将
× 稲葉, 通将
|
|||||||
著者名(英) |
Michimasa, Inaba
× Michimasa, Inaba
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究では,自然言語によるコミュニケーションによってゲームを進行する対話型ゲーム「人狼」を研究対象とする.人狼は世界各地で行われている人気のパーティゲームであるにもかかわらず,ゲームの基本的性質はほとんど明らかになっていない.そこで,本論文ではオンラインネットゲームとして提供されている「人狼BBS」で行われたゲームデータを用いて統計的分析を行い,人狼側と人間側が勝敗において平等にするための条件を明らかにする.また,人狼BBS の現行ルールが各陣営において,勝敗において平等でない場合があることを明らかにし,それを是正するための新たなルールの提案を行う. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We focus on a communication game "Werewolf". Although werewolf is a popular party game played all over the world, the basic property of the game have yet to be revealed. In this paper we declare conditions which equalize winning rate for each group by using werewolf game data played on "Werewolf BBS" which is published on the Internet. Additionally, we indicate cases which is not fair for winning for each group in existing rule of Werewolf BBS and propose a new rule to redress this situation. | |||||||
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2012論文集 巻 2012, 号 6, p. 144-147, 発行日 2012-11-09 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |