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アイテム
車載ネットワークにおけるCAN-Ethernetプロトコル変換アルゴリズム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/90661
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/906617d6720e2-f4ea-48e2-b2bc-65b11f6ae27c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2013-03-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 車載ネットワークにおけるCAN-Ethernetプロトコル変換アルゴリズム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | CAN-Ethernet protocol convert algorithm for automotive networks | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 車載システム | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社デンソー | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社デンソー | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社デンソー | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Nagoya Univercity | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Nagoya Univercity | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Nagoya Univercity | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
DENSO CORPORATION, Japan | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
DENSO CORPORATION, Japan | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
DENSO CORPORATION, Japan | ||||||||
著者名 |
松村, 潤
× 松村, 潤
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著者名(英) |
Jun, Matsumura
× Jun, Matsumura
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 車載ネットワークのゲートウェイに用いられるCAN-Ethernetプロトコル変換アルゴリズムの研究がこれまでに行われている.従来の手法はCANメッセージの遅れ時間とゲートウェイの処理量の低減に着目している.しかし,どちらかを低減させる手法なので,CANメッセージのデッドライン制約とゲートウェイの処理量のトレードオフを考慮して,適切にネットワークを設計することが困難である.そこで本論文では,CANメッセージのデッドライン制約を満たすことに着目したデッドライン型アルゴリズムを提案する.提案手法は,メッセージの送信周期内に通信が間に合うようにゲートウェイ内での待機時間を調整する手法である.提案手法の評価を行うために,離散イベントシミュレータOMNeT++をベースにシミュレーション環境を開発した.評価実験の結果,提案手法ではデッドライン制約を守りつつ,従来手法に比べてネットワーク負荷を低減できることを確認した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | CAN-Ethernet protocol convert algorithms for gateways in automotive control networks have been studied so far. These algorithms can reduce either delay time of CAN messages or the processing amount of a gateway by changing parameters such as conversion timing and buffer size. Due to a tradeoff between them, determination of proper parameters for each network is difficult. To meet deadline constraints of CAN messages, we proposed a new algorithm, called deadline algorithm. The deadline algorithm adjusts the wait time at the gateway according to transmission period of each CAN message. To evaluate the proposed algorithm, we have developed a simulation environment based on OMNeT++ which is an open-source discreate network simulator. The results of evaluations present that the deadline algorithm can save the network resources with satisfying the deadline constraint. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12149313 | |||||||
書誌情報 |
研究報告組込みシステム(EMB) 巻 2013-EMB-28, 号 7, p. 1-6, 発行日 2013-03-06 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |