@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00090661,
 author = {松村, 潤 and 松原, 豊 and 高田, 広章 and 大井, 正也 and 豊島, 真澄 and 岩井, 明史 and Jun, Matsumura and Yutaka, Matsubara and Hiroaki, Takada and Masaya, Oi and Masumi, Toyoshima and Akihito, Iwai},
 issue = {7},
 month = {Mar},
 note = {車載ネットワークのゲートウェイに用いられるCAN-Ethernetプロトコル変換アルゴリズムの研究がこれまでに行われている.従来の手法はCANメッセージの遅れ時間とゲートウェイの処理量の低減に着目している.しかし,どちらかを低減させる手法なので,CANメッセージのデッドライン制約とゲートウェイの処理量のトレードオフを考慮して,適切にネットワークを設計することが困難である.そこで本論文では,CANメッセージのデッドライン制約を満たすことに着目したデッドライン型アルゴリズムを提案する.提案手法は,メッセージの送信周期内に通信が間に合うようにゲートウェイ内での待機時間を調整する手法である.提案手法の評価を行うために,離散イベントシミュレータOMNeT++をベースにシミュレーション環境を開発した.評価実験の結果,提案手法ではデッドライン制約を守りつつ,従来手法に比べてネットワーク負荷を低減できることを確認した., CAN-Ethernet protocol convert algorithms for gateways in automotive control networks have been studied so far. These algorithms can reduce either delay time of CAN messages or the processing amount of a gateway by changing parameters such as conversion timing and buffer size. Due to a tradeoff between them, determination of proper parameters for each network is difficult. To meet deadline constraints of CAN messages, we proposed a new algorithm, called deadline algorithm. The deadline algorithm adjusts the wait time at the gateway according to transmission period of each CAN message. To evaluate the proposed algorithm, we have developed a simulation environment based on OMNeT++ which is an open-source discreate network simulator. The results of evaluations present that the deadline algorithm can save the network resources with satisfying the deadline constraint.},
 title = {車載ネットワークにおけるCAN-Ethernetプロトコル変換アルゴリズム},
 year = {2013}
}