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アイテム
隊列走行のための車両接近方法及び隊列形成可否を考慮した速度決定アルゴリズムの提案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/74552
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/74552d9b5ca1a-ecd5-44a3-be09-403562fb5cae
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2011 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2011-06-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 隊列走行のための車両接近方法及び隊列形成可否を考慮した速度決定アルゴリズムの提案 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Sequence of Approximation and Considering Possibility Based Velocity Decision Algorithm for Platooning | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学理工学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Technology, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Technology, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Technology, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Science and Technology, Keio University | ||||||||
著者名 |
徳田, 大誠
鈴木, 理基
神田, 翔平
重野, 寛
× 徳田, 大誠 鈴木, 理基 神田, 翔平 重野, 寛
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著者名(英) |
Taisei, Tokuda
Masaki, Suzuki
Shohei, Kanda
Hiroshi, Shigeno
× Taisei, Tokuda Masaki, Suzuki Shohei, Kanda Hiroshi, Shigeno
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年 ITS を利用したアプリケーションとして,複数台トラックによる高速道路上での隊列走行が検討されている.隊列走行の実現のためには,広域からの車両の接近・合流が必要となるが,走行速度や接近相手の選択など,接近の仕方はドライバに依存しており,走行速度も一意ではなく,効率的な隊列形成が行えない可能性がある.本稿では,隊列形成順序を一意に決定し,さらに接近の可否を判別することで,各隊列参加車両の速度を決定するアルゴリズムを提案する.この提案を実装しシミュレーションすることで,提案アルゴリズムを用いた場合と提案アルゴリズムを用いずに走行した場合とを比較し,隊列参加車両の燃費に関して評価を行う.評価により,本稿で提案するアルゴリズムが燃費の観点で有効であることを示す. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recently, the platooning of some trucks on the expressway is discussed as an important part of ITS application It is required to approach to each other. However, due to the sequence of approach from wide area depends on the driver's decision and there is no basis velocity for approach, it is potentially difficult to achieve efficient approach for platooning. In this paper, we propose velocity decision algorithm for relevant trucks. That decide the sequence of approach and make a decision whether a platoon relevant truck can approach others. We evaluated our proposition in comparison to simple approach method by computer simulation. As the result, we show that the algorithm is effective for platooning. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
研究報告 高度交通システム(ITS) 巻 2011-ITS-45, 号 2, p. 1-8, 発行日 2011-06-17 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |