WEKO3
アイテム
iPhone向けリアルタイム特徴点トラッキングライブラリ
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/70191
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/70191e15d3b7c-5229-4b2d-aee5-c0718bdda502
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-08-16 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | iPhone向けリアルタイム特徴点トラッキングライブラリ | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Realtime Natural Feature Tracking Library for iPhone | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | デバイス | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者名 |
近藤, 誠
× 近藤, 誠
|
|||||||
著者名(英) |
Makoto, Kondo
× Makoto, Kondo
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | ゲームプラットフォームとしてもシェアを伸ばしつつある iPhone 上において,リアルタイムに動作する,特徴点トラッキングライブラリを提案する.本ライブラリは,OpenGl ES 2.0 の GLSL (OpenGL Shading Language) を用いて画像の処理を行い,iPhone 上での GPGPU (General-Purpose Computing on Graphics Processing Unit) を実現している.本ライブラリにより, マーカレス AR を使ったゲームなどが開発できるようになる | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We propose real time natural feature tracking library for new gaming platform iPhone. Using GLSL(OpenGL Shading Language) in OpenGL ES 2.0, this library does GPGPU(General-Purpose Computing on Grpahics Processing Unit) on iPhone. This library enables users to make marker-less AR game application. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12049625 | |||||||
書誌情報 |
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 巻 2010-EC-17, 号 7, p. 1-5, 発行日 2010-08-16 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |