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アイテム
DUOS:車載ECU統合向けRTOSフレームワーク
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/69636
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/69636317342f0-30b4-4acd-945a-aa8b18f0a96b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2010-05-25 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | DUOS:車載ECU統合向けRTOSフレームワーク | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | DUOS: A Real-Time OS Framework for Integrating Electronic Control Units in Automotive Control Systems | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | プラットフォーム技術 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学大学院情報科学研究科附属組込みシステム研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学大学院情報科学研究科附属組込みシステム研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学大学院情報科学研究科附属組込みシステム研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学大学院情報科学研究科附属組込みシステム研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学大学院情報科学研究科附属組込みシステム研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学大学院情報科学研究科附属組込みシステム研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学大学院情報科学研究科附属組込みシステム研究センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Center for Embedded Computing Systems, Nagoya Univ. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Center for Embedded Computing Systems, Nagoya Univ. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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Center for Embedded Computing Systems, Nagoya Univ. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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Center for Embedded Computing Systems, Nagoya Univ. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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Center for Embedded Computing Systems, Nagoya Univ. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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Center for Embedded Computing Systems, Nagoya Univ. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Center for Embedded Computing Systems, Nagoya Univ. | ||||||||
著者名 |
長尾, 卓哉
× 長尾, 卓哉
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著者名(英) |
Takuya, Nagao
× Takuya, Nagao
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,自動車制御の高機能化,高性能化に伴い,車載制御システムに搭載される電子制御ユニット (ECU) の数が増加し続けている.搭載される ECU の数を減らすために,別々の ECU で個別に動作していた複数のリアルタイムアプリケーションを,単一の高性能な ECU に統合して動作させる手法が検討されている.本論文では,ECU 統合におけるアプリケーション統合の負荷をできる限り低減することを目的に,車載 ECU 統合向け RTOS フレームワークを提案する.提案フレームワークは,アプリケーション間の時間保護を実現する階層型スケジューラをベースに,μITRON 仕様と OSEK OS 仕様に準拠する API を両方備えたデュアル API をもつ.プロトタイプシステム DUOS を実装し,API 実行時間とタスク切替え時間を評価した結果,実用上許容できるオーバヘッドであることを確認した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The number of Electronic Control Units (ECUs) in automotive control systems has been continuously increasing due to the requirement from the advanced electronic control functions. For the purpose of reducing this number, several approaches has been studied to integrate ECUs into a high performance one and unite applications on it. This paper presents a new RTOS framework for integrating ECUs to reduce the amount of comprehensive verification works at the integration of ECUs. The RTOS framework includes a hierarchical scheduler, and API layers for μITRON OS and OSEK OS specification. The results of the evaluation of the prototype system, called DUOS, indicate that the overhead of execution time of API and task switching are reasonably acceptable for the real-time applications. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12149313 | |||||||
書誌情報 |
研究報告組込みシステム(EMB) 巻 2010-EMB-17, 号 2, p. 1-9, 発行日 2010-05-25 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |