WEKO3
アイテム
僅か数十バイトの追加情報で実現する簡易3次元表示ーグラフィックエンジンを持たない組込機器でも良好な表示ー
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/61639
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/61639cbd8c507-9881-44c4-ab72-13075007d489
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2009 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-02-26 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 僅か数十バイトの追加情報で実現する簡易3次元表示ーグラフィックエンジンを持たない組込機器でも良好な表示ー | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Simple 3D System Realized by Additional Just Dozens of Bytes - Good Performance in the Embedded Machinery without Graphic Engine - | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
産業技術総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
産業技術総合研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
National Inst. of Advanced Industrial Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
National Inst. of Advanced Industrial Science and Technology | ||||||||
著者名 |
森川, 治
× 森川, 治
|
|||||||
著者名(英) |
Osamu, Morikawa
× Osamu, Morikawa
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 従来の3次元CGでは、各オブジェクトは複雑なデータから構成され、描画には多量の計算を必要とする。そのため、実写映像に3次元オブジェクトを画像合成する場合でも、実写映像のモデル化を含め多大の準備が必要となる。本報告では画像合成を、背景となる実写映像へのオブジェクト映像の重畳表示に制約することで、非常に軽微な計算による簡易3次元表示を実現させた。重畳表示時に必要な伸縮率は、各映像に追加した数十バイト程度の情報から求める。グラフィックエンジンを持たない組込機器にも好適な表示を可能にした。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In usual 3D-CG, each object is made by complex data, and drawing of them needs many calculations. Synthesizing a 3D object and an actual image needs a large preparation such as modeling of the actual image. We will report, synthesizing is limited that the object image is overlaid on the background image, and a simple 3D system by a slight calculation is realized. The expansion and contraction rate of overlaying object image on background image is calculated by just dozens of bytes of information added to each image. This simple 3D system will perform well on embedded machine without graphical engine. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12149313 | |||||||
書誌情報 |
研究報告組込みシステム(EMB) 巻 2009, 号 22(2009-EMB-12), p. 91-96, 発行日 2009-02-26 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |