WEKO3
アイテム
インタラクティブCGシアター「カ・オ・リ」における顔のリアルタイムアニメーション
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/59324
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/593248837786b-4d56-4f26-88f1-6bb5595a51c8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1993 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1993-07-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | インタラクティブCGシアター「カ・オ・リ」における顔のリアルタイムアニメーション | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | REAL - TIME FACIAL ANIMATION IN THE INTERACTIVE CG THEATER "KA・O・RI" | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立製作所 中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立製作所 システム事業部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
フジテレビジョン 美術制作局CGセンター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Central Research Laboratory, Hitachi, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Systems Engineering Div., Hitachi, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
CG Center, Art Production Dept., Fuji Television Network, Inc. | ||||||||
著者名 |
新井, 清志
× 新井, 清志
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著者名(英) |
Kiyoshi, Arai
× Kiyoshi, Arai
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本報告では、日立製作所とフジテレビジョンが共同開発した顔のリアルタイムアニメーションシステムについて述べる。顔の三次元アニメーションにおいては、人相を変更するための大局的な変形と、表情を変更するための局所的な変形を組み合わせることができる。しかし、従来の手法では、これらを組み合わせた変形をリアルタイムで行うことは困難であった。この変形をリアルタイムで実行できる新しい手法を用いて、顔のアニメーションシステムを開発し、1993年3月に上演された舞台劇「インタラクティブCGシアター『カ・オ・リ』」で使用した。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we describe a real-time facial animation system development by Hitachi, Ltd. and Fuji Television Network, Inc. In three-dimensional facial animations, global deformation for facial shapes, and local deformation for facial expressions are combined. In existing methods, however, it was difficult to perform the combined deformation in real time. We have developed the facial animation system, applying a new method which enables real-time combined deformation. The system was successfully applied to the project: Interactive CG Theater "KA・O・RI", which was held in March 1993. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10357661 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告情報メディア(IM) 巻 1993, 号 60(1993-IM-012), p. 1-8, 発行日 1993-07-09 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |