WEKO3
アイテム
環境情報適応型コンピュータエンタテインメントへのセンサネットワークの適用
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58771
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58771d3e0768f-74f7-4df0-acd6-acca08bfaf4b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 環境情報適応型コンピュータエンタテインメントへのセンサネットワークの適用 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Applying Sensor Networks to Environmental Information Adaptive Computer Entertainment | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院新領域創成科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院新領域創成科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院新領域創成科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院情報理工学系研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Frontier Sciences The University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Frontier Sciences The University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Frontier Sciences The University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Infomation Science and Technology The University of Tokyo | ||||||||
著者名 |
川西, 直
× 川西, 直
|
|||||||
著者名(英) |
Nao, Kawanishi
× Nao, Kawanishi
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 来るべきユビキタスコンピューティング環境では,実空間と仮想空間とが密に相互接続されることにより,実空間の環境情報を利用したコンピュータエンターテインメントがさらに盛んになると考えられる.我々は,実空間中に設置されたセンサから取得される環境情報に応じて,仮想空間中でモンスターを生息させるコンピュータエンターテインメントとして,「ユビキタスモンスター(Ubiquitous Monster)」を提案し,実装を進めてきた.しかし,ユビキタスモンスターは実空間中のいたるところにセンサなどのハードウェアを設置して遊ぶことを想定しているが,これまでの実装ではハードウェア的な面での分散性に関する検討が不十分であった.本稿では,ユビキタスモンスターのハードウェア的な分散性の問題を解決するために,ユビキタスモンスターにセンサネットワークを適用し,センサネットワークテストベッドモジュールを用いて行った実装について述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In the ubiquitous computing environment which integrates real world and virtual world, games using various real world information are considered to become popular. With this vision in mind, we propose a new computer entertainment called "Ubiquitous Monster," which is adaptive to the environmental information. We have implemented the first version of Ubiquitous Monster, but the system is not enough to deploy within a large area. In this paper, we apply sensor networks to Ubiquitous Monster, and describe the implementation using sensor network testbed module. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12049625 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 巻 2006, 号 24(2006-EC-003), p. 17-24, 発行日 2006-03-13 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |