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I.Q Intelligent Qube の NP 完全性の証明
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58486
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58486d4b0db53-7888-46e9-9b90-8fe490ecafc6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2008 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2008-03-12 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | I.Q Intelligent Qube の NP 完全性の証明 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | NP-completeness of I.Q Intelligent Qube | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院総合文化研究科広域科学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学情報基盤センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Tokyo Graduate School of Arts and Science | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Technology Center, The University of Tokyo | ||||||||
著者名 |
水野, 秀一
× 水野, 秀一
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著者名(英) |
Shuichi, Mizuno
× Shuichi, Mizuno
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | I.Q はよく知られたパズルゲームであるが,その計算量の議論はこれまで行われてこなかった.本論文では,I.Q のクリアにおいて重要な概念であるターン数に着目し,決められたターンにすべてのキューブを捕獲することができるかどうかというターン数判定問題が NP 完全であることを証明した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Up to now, the computational complexity of I.Q has not been discussed though it is a puzzle game known well. In this paper, wo proofed NP-completeness of the turn number decision problem which is whether to catch all cube in given turns. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11362144 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告ゲーム情報学(GI) 巻 2008, 号 28(2008-GI-019), p. 53-59, 発行日 2008-03-12 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |