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アイテム
平面を利用したステレオ画像からの任意視点画像の合成
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/53015
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/53015c574a043-64ce-4886-8b5d-26a0a05a9b05
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1999 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1999-01-21 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 平面を利用したステレオ画像からの任意視点画像の合成 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A method to synthesize an image of virtual view from stereo images using plane homography | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学工学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering, University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering, University of Tokyo | ||||||||
著者名 |
飯田, 亮介
出口, 光一郎
× 飯田, 亮介 出口, 光一郎
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著者名(英) |
Ryosuke, Iida
Koichiro, Deguchi
× Ryosuke, Iida Koichiro, Deguchi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本報告ではステレオ画像から任意の第三の視点からの画像を合成する手法を述べる。本手法ではそれぞれのカメラの位置、内部パラメータが共に未知であるが2枚のステレオ画像間で対応点が得られているとする。この時これらのステレオ画像間、及びステレオ画像と第三の画像の間に成立するFundamental Matrixを利用して、第三の画像上における対応点の位置を求める。ついで元画像を対応点を頂点に持つ三角領域に分割し、全ての三角領域について合成画像にマッピングを行なうことにより画像を合成する。ところで、第三の視点の位置によっては空間中の異なる2点が合成画像上の同じ点に投影されることがある。このオクルージョンの問題が平面のHomographyを利用し、ステレオ画像中のこれらの点の位置とエピ極点の位置関係を考慮することで解決することを示す。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we describe a method to synthesize an image of arbitrary virtual view from given two stereo images. Correspondences of sparse points on stereo images are assumed to be known. In this method, correspondent points on the synthesized image are determined by the fundamental matrix between stereo images and synthesized image. Then, one of the stereo image is triangulated and each triangles are mapped onto synthesized image. Sometimes, two different points in the scene are projected on the same point in virtual image. In order to select the closer point to virtual camera, we consider the projection of space points onto a plane in the scene by one of the stereo camera. Using homography, we can determine the positions of those projections in the image of the other camera. Considering the order of these points and epipoles, we determine which point is closer to virtual camera. It means that the problem of occulusion is solved. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 1999, 号 3(1998-CVIM-114), p. 73-80, 発行日 1999-01-21 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |