WEKO3
アイテム
PCクラスタを用いた身体動作の実時間3次元映像化
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52925
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/5292531832453-9344-4a09-90f4-285b27075873
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2000 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2000-03-23 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | PCクラスタを用いた身体動作の実時間3次元映像化 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Realtime 3D visualization of human gestures using PC cluster system | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学大学院情報学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学大学院情報学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学大学院情報学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学大学院情報学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Informatics, Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Informatics, Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Informatics, Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Informatics, Kyoto University | ||||||||
著者名 |
ウ小軍
× ウ小軍
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著者名(英) |
Wu, Xiaojun
× Wu, Xiaojun
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 異なる視点に配置した複数のカメラの映像に基づいて、対象となる人間の身体動作を3次元形状として連続的に獲得し映像化するためには、多視点での同時撮影、高速な3次元形状算出、および、身体動作に伴う入力の動的変動への対応が必要である。本研究では、複数のPCが高速なネットワークで相互に接続されたPCクラスタを用い、各PCに接続したカメラでの多視点映像の撮影、PC群での並列処理による映像群がらの高速な3次元形状算出、さらに、撮影失敗を含む動的な状況変動に対してPC間でのデータ授受や並列計算の適応的な制御の方法について、作成したPCクラスタシステム(9カメラ、10PC)による実験結果と併せて述べる。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we propose a method for capture and visualize a human gesture as 3D image sequence in real time. To realize these functions, we use a PC cluster system. PC cluster consists of multiple PCs which are connected by high speed network. Each PC captures video image of its own video camera simultaneously. We develop a method to obtain 3D shape of the gesture by a parallel volume intersection algorithm on a PC cluster. We also consider dynamical load balancing to adapt variation of the dynamical scene situation. We show experimental results with our PC cluster system that consists of 9 pan-tilt-zoom cameras and 10 PCs. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2000, 号 33(1999-CVIM-121), p. 65-72, 発行日 2000-03-23 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |