WEKO3
アイテム
仮想光学環境のための局所反射特性分布の学習と再現
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/52737
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/527373a91583c-dc99-49f2-89bc-45cd118c5b5b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2002 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2002-03-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 仮想光学環境のための局所反射特性分布の学習と再現 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Learning and Reproduction of Local Reflectance Distribution for Virtual Photometric Environment | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
岡山大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岡山大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岡山大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Technology, Faculty of Engineering, Okayama University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Technology, Faculty of Engineering, Okayama University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Technology, Faculty of Engineering, Okayama University | ||||||||
著者名 |
西山, 正志
× 西山, 正志
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著者名(英) |
Masashi, Nishiyama
× Masashi, Nishiyama
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 我々は,実世界のスクリーン物体へ光学パターンを投影することで,光源位置や反射特性を任意に変化させることができる仮想光学環境の研究を進めてきた.本稿では,実物体の局所反射特性分布を学習し,仮想光学環境において再現する手法を述べる.局所反射特性分布は,局所領域内の点反射特性とその局所分布を学習することで得られる.点反射特性は,2次元関数として近似でき簡易な撮影系で学習する.一方,局所分布は,テクスチャの統計的性質を扱えるマルコフモデルに基づいて学習する.実験結果より,様々な形状をもつスクリーン物体において,局所反射特性分布を再現できることを示す. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We have proposed a concept of Virtual Photometric Environment which is realized by projection of photometric patterns to a screen object in the real world. In this paper, we discuss a learning method for reproducing the local reflectance distribution of real objects. The local reflectance distribution is composed of point reflectances and their local distribution. The point reflectance is learned from a set of images, and represented by a 2D function. The learning of the local distribution is based on Markov model. Experimental results show that the appropriate local reflectance distribution can be reproduced on the screen object. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 2002, 号 26(2001-CVIM-132), p. 61-68, 発行日 2002-03-08 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |