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アイテム
ITS運転支援システムにおけるハードウェア・ソフトウェア協調設計方式とその検証方式
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45861
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45861a4ca1909-b9ab-462d-8f6f-cdff116d0b3a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2002 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2002-03-05 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ITS運転支援システムにおけるハードウェア・ソフトウェア協調設計方式とその検証方式 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A hardware/software co - design method in an ITS operation support system, and its verification method | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京電機大学大学院理工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京電機大学理工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京電機大学理工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京電機大学大学院理工学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Engineering, Tokyo Denki University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computers and Systems Engineering, Tokyo Denki University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computers and Systems Engineering, Tokyo Denki University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Science and Engineering, Tokyo Denki University | ||||||||
著者名 |
吉田, 健
× 吉田, 健
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著者名(英) |
Takeshi, Yoshida
× Takeshi, Yoshida
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文では,システムの作成において設計目標を満たすようなハードウェアとソフトウェアのトレードオフを迅速に行う事のできるコデザイン方式を提案する。本方式は,まず設計目標と全体モデリングを行い,続いてハードウェア・ソフトウェアのトレードオフ,再設計を行った後,両者を評価セット上で動作させる。この流れを繰り返しながら,目標を満たすシステムに近づけていく方式である。本方式を,ITS(Intelligent Transport Systems)運転支援システム設計に適用し評価を行った。このシステムのリアルタイムでの検証方法として,評価セットを用いたパソコンによる動作確認と,ラジコンカーによる動作確認の両者を用いた。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper proposes a co-design technique for system development that support quick trade-off between hardware and software to meet a desig goal. In this way, firstly a user determines a design goal and builds a total model, then make a trade-off decision between hardware and software. After that, the user redesigns the model and run both the previous model and the redesigned model on a evaluation kit. Repeating this sequence, our technique makes a design closer to a system that meets the goal. We applied this process to design a driving support system of ITS(Intelligent Transport System) and evaluated the technique. For verification of the system on real time, we used both demonstrations of a evaluation kit on computer and of a radio-controlled model car. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告高度交通システム(ITS) 巻 2002, 号 21(2001-ITS-008), p. 87-92, 発行日 2002-03-05 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |