WEKO3
アイテム
キャラクタ・アニメーションのための動作分析と強調表現
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38714
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38714db028d13-2062-4d88-b614-d3afb9ad96ba
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1994 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1994-08-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | キャラクタ・アニメーションのための動作分析と強調表現 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | ANALYSES OF A MOTION AND EMPHASIZED EXPRESSION FOR ANIMATION | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
埼玉大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
埼玉大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社エムケイ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
埼玉大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
埼玉大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Saitama University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Saitama University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
MK company | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Saitama University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Saitama University | ||||||||
著者名 |
佐藤修一
× 佐藤修一
|
|||||||
著者名(英) |
Syuichi, Satoh
× Syuichi, Satoh
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | キャラクタアニメーションの動画作成の際に使われる手法に強調表現がある。これを使って、より表現力のある作品をコンピュータ上で作るための手法を提案する。コンピュータアニメーションは映画やCMなどに頻繁に使われるようになったが、魅力的なアニメーションを制作するには、これまで経験的に蓄積されてきた職人的な作業に頼らざるをえない実情があり、セルアニメーションにおける熟練した技術者が何らかの形でプロジェクトに関わっていることが多い。本論文ではまず、アニメータが描くアニメーションに含まれる様々な技術を分析した。この結果を元にこれらを数値化し、キーフレームだけの入力からより表現力の高いアニメーションを生成するための手法について提案した。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | An emphasized expression is a method which is used in making of animition. We will propose a method how to make impressive animation in use of the expression. Computer animation is in great demand. But almost impressive animation is created by skillful animaters, because they has many useful techniqus in making of animation. This paper analized many techniques which is used by skillful animaters. And, we proposed a method how to create more impressive animation, which only use an information of the keyframe. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 1994, 号 72(1994-CG-070), p. 67-72, 発行日 1994-08-18 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |