WEKO3
アイテム
視覚心理に基づくウォークスルーのための高速表示法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38623
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38623fa4b1fca-81b9-4cbf-a91f-58c6fe388a46
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1995 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1995-12-21 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 視覚心理に基づくウォークスルーのための高速表示法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Realtime Display Method for Walkthrough Based on Visual Perception | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
筑波技術短期大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tsukuba College of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Univ. of Tsukuba | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Univ. of Tsukuba | ||||||||
著者名 |
加藤, 伸子
× 加藤, 伸子
|
|||||||
著者名(英) |
Nobuko, Kato
× Nobuko, Kato
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | インタラクティブCGの様々な分野での広がりと共に、マシンの処理速度に応じて、画質を保ちながらインタラクティブ操作に十分な描画速度を保証する描画処理方法が問題となってきている。本報告では、この問題に取り組むために、視知覚特性の観点からCGの表示法について考察を行い、これに基づき、インタラクティブを保証するアルゴリズムを提案する。提案アルゴリズムは、視角に基づき簡略化を行うものであるが、この際、個々の物体形状だけでなく、群化と呼ばれる概念を用いて、情景全体の色、明るさを考慮したものとなっている。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | It is important to balance the tradeoff between the display speed and the quality of displayed images in an interactive graphics environment. In the paper, we first discuss the characteristics of visual perception from the display technique point of view. Then we propose a high-speed method that efficiently display technique point of view. Then we propose high-speed method that efficiently displays 3-D object worlds. The method makes use of the idea of 'grouping', or a visual-pshychological concept, to get simplified or merged shapes of objects taking into consideration their distance from the viewpoint, their color and brightness, and the contrast of the whole scene as well. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 1995, 号 121(1995-CG-078), p. 47-54, 発行日 1995-12-21 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |