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アイテム
CGマーブリングの基礎的検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38530
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38530d43e6a43-7bc8-45d9-9d60-2ef4eda5aef5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1997 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1997-10-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | CGマーブリングの基礎的検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Initial studies on CG Marbling | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
山梨大学工学部電子情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
山梨大学工学部電子情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
山梨大学工学部電子情報工学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Electrical Engineering and Computer Science, Yamanashi University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Electrical Engineering and Computer Science, Yamanashi University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Electrical Engineering and Computer Science, Yamanashi University | ||||||||
著者名 |
藤田, 昇
× 藤田, 昇
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著者名(英) |
Noboru, Fujita
× Noboru, Fujita
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 製本などの身近な工業製品の表面に、マーブリングという伝統的な技法で作られた印象的な模様を目にすることがある。本研究は、このマーブリング技法に基づくテクスチャ生成技法をコンピュータ上に実現することを目的とする。研究の第一歩として、本論文では実際のマーブリングの基本的な作成方法やその特徴について考察し、CGによる実現方法を検討する。マーブリング特有の模様は、溶液が撹拌されたときに生じる流れ場に沿って、液表面上の顔料の粒子が流されることによって作り出されると考えられる。この仮定のもとで、2次元の流れ場における色付き粒子の移流を計算するアルゴリズムを開発し、人工的な流れ場を与えてその効果を具体的に検証する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Marbling, both as an art and a powerful texture generation technique, has been loved and used by people all over the world for more than several centuries. This paper surveys the basic principles of traditional marbling and exploit the possibility of simulating it with computer graphics. We model the generation of typical marbling textures as the displacement of colored particles in 2D flow fields and present an algorithm for shifting the particles along the local pathlines. Several marbling like textures has been generated by experimentally applying the proposed algorithm to the artificially designer 2D vector fields. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 1997, 号 98(1997-CG-087), p. 19-23, 発行日 1997-10-17 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |