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アイテム
水面下の光の模様の高速レンダリング手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38484
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/384844d505d64-e1e7-476b-b12c-db6681b80207
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1998 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1998-10-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 水面下の光の模様の高速レンダリング手法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A rapid rendering method for generating light illuminations on the ground in the water. | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大型計算機センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大型計算機センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate school of Engineering, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hokkaido University Computing Center | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hokkaido University Computing Center | ||||||||
著者名 |
徳山, 哲朗
× 徳山, 哲朗
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著者名(英) |
Teturo, Tokuyama
× Teturo, Tokuyama
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究が最終的に目指している事は、破砕を伴う水の挙動をモデル化し、その様子を3次元CGによってリアルタイムにレンダリングを行う事である。この目的を達成する事により、仮想現実空間内での水流の挙動や、波の破砕を含むCG作成システム、エンターテイメントソフトでの利用を狙っている。また、これらのシステムを実行する環境としては、広く普及しているプラットホームを利用したいと考えている。そのため、本研究では並列機などの特殊で高価な機器の利用を前提とするのではなく、一般に普及しているPC上でこれらのシステムを動作させようとしている。そのような事から、水の挙動やレンダリングに関して厳密な物理シミュレーションを行うのではなく、前述した適用分野に用いた場合に視覚的に満足できるものを作成する事を目指している。本論文では、利用している水流の2次元の場合のモデリング手法について簡単に説明を行った後、3次元化を行った場合に必要になるレンダリング技法を解説する。具体的には、ハイトフィールド(Heigh Field)モデル上の水によって発生する屈折現象を、テクスチャマッピングを利用したポリゴンレンダリングによって行う手法を提案する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The purpose of our research is both modeling water motion including breaking phenomenon and rendering its appearance by 3D computer graphics in the real time. We want to apply the result of our research to the following three areas;virtual realities, CG systems for rendering wave breaking, and the entertainment softwares. Furthermore, We try to run these systems in widespread environment, I mean, not in special hardwares such as parallel computers but in general PC. In order to achive the things mentioned above, we focus on not physical accuracy but visible satisfaction. In this paper, we explain our model of water and propose a rapid rendering method using polygon based rendering techniques with texture mapping for refraction phenomena which lead to both distorted image of ground in water and complex light illuminations. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 1998, 号 94(1998-CG-092), p. 13-18, 発行日 1998-10-15 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |